Астрономи змоделювали зіткнення Землі з новонародженою чорною дірою

Вчені вважають, що мініатюрні чорні діри могли з'явитися на світ одразу після Великого вибуху, фото iloveastronomy.ru

Можливе зіткнення нашої планети з новонародженою чорною дірою змоделювали астрономи з США і Німеччини. Виявилося, що наслідки такого сценарію можуть виявитися не стільки катастрофічними для Землі і, можливо, такі зіткнення навіть відбувалися в минулому.

Чорна діра сприймається людьми як найнебезпечніший космічний об'єкт. Всі знають, що з темних надр колосів не вирватись навіть світла, а того, кому "пощастить" опинитися на кордоні так званого горизонту подій, розірве на частини.

Однак зближення з чорною дірою не завжди тягне фатальні наслідки. Навіть зіткнення з чорною дірою не зруйнує нашу планету, прогнозують фахівці. Правда, для цього чорна діра повинна бути маленькою і новонародженої - розміром з атомне ядро ​​і вагою як середній астероїд.

Дослідники міркують не на порожньому місці: вони змоделювали наслідки проходження такої чорної діри крізь нашу планету. Свої висновки вони представили в статті на сайті препринтів arXiv.org (схвалена до публікації в The Astrophysical Journal).

Вчені вважають, що мініатюрні чорні діри могли з'явитися на світ одразу після Великого вибуху. Вони відрізняються від великих відомих астрономам чорних дірок Всесвіту. Більшу частину їх маси складає темна матерія. Саме заради її затримання фізики і затіяли моделювання наслідків зіткнення.

Комп'ютер встановив, що проходження такої чорної діри через товщу планети займе близько хвилини і призведе до невеликого землетрусу, яке буде відчутно по всій Землі. Крім того, моделювання показало, що відбуватиметься подібне може дуже рідко - раз на кілька мільйонів років.

Виходить, що свідоцтво такого зіткнення і, як наслідок , Доказ існування подібних малих чорних дір і темної матерії отримати буде непросто. У своїй статті вчені припускають, що не треба чекати такого проходження малої чорної діри крізь Землю, а шукати його свідоцтва серед подій минулого.

Для прикладу вони вказують на знамените падіння Тунгуського метеорита в 1908 році в Сибіру - на місці так і не було знайдено ніяких залишків кометного пилу. Що якщо тоді сталося саме таке зіткнення з чорною дірою. Правда, в цьому випадку на протилежному боці земної кулі мала утворитися "вихідна" воронка.

Як би там не було, нинішнє дослідження цілком може спровокувати пошуки свідчень зіткнення Землі з чорними дірами по всьому світу. Можливо, хоч одне "місце удару" буде знайдено.

Читайте найважливіші новини в Telegram , А також дивіться цікаві інтерв'ю на нашому YouTube-каналі .

джерело: Вести.Ru