Альтернатива Західній Європі. "Слідами ченців і стародавніх цивілізацій"

4 липня 2014 р 22:44 Оргіївський район, Резінський район, Сороки - Молдова Май 2014

Всім доброго часу доби. Ух як давно я нічого не писав тут. Сталося, нарешті - довгоочікувана відпустка прийшов, і я хотів би поділитися про те, як його провів, що бачив і т. Д. Розповідь мій складається з двох частин: 1-я частина «Слідами ченців і стародавніх цивілізацій», 2-я частина «Краса місцевих заповідників». Всім доброго часу доби

Тоді почну.

Відпустка планували на все сім'ю (2 дорослих і 1 дитина) і, звичайно, заздалегідь, з усіма тонкощами, за 2,5-3 місяці. Вирішили проїхати на машині по країнам, що межують з Росією і не тільки, це - Білорусія, Латвія, Литва, Польща, Словаччина, Угорщина, Румунія, Молдова та Україна. Вийшов би такий своєрідний коло. Ретельно почали готуватися, придумували маршрут, бронювали готелі, отримували візи ЄС і т. Д. Поїздка планувалося на 2-3 тижні. Але .... Ближче до початку нашої подорожі, з міркування власної безпеки, ми вирішили відмовитися від поїздки на Україну. Буквально за 3 дні до початку авантюри, вирішили відмовитися повністю від такої поїздки. Причини: небажання витрачати грошей там, де нам не раді. Чи не відмовилися тільки від Молдови, як не як це моя історична батьківщина, ось ми і вирішили дослідити цю країну. Скажу тільки, що скільки я там жив, а це до свого повноліття, нічого толком не бачив. Знав з підручників, що є старовинні пам'ятки історії - це фортеці, старі монастирі 14-15 століття і все. За день купили квитки і полетіли.

Кишинів зустрів нас сприятливою погодою: +23, сонечко, все зелене навколо, сухий і свіже повітря, де відчувалися нотки свіжо-квітучого бузку. На місці в аеропорту взяли машину на прокат і поїхали до родичів, кілометрів 70 на південь від Кишинева.

Так як наш відпустку сильно скоротився (з 3-х тижнів до 10 днів), вирішили пару днів погостювати, скласти маршрут всіх пам'яток і тільки після цього почати досліджувати країну. Ретельно вивчивши інтернет, ми вибрали для відвідування кілька старих і нових монастирів, пам'ятників історії і, звичайно, природу. Виявилося, що більшість пам'яток (природних, історичних і етнічних), розташовані на північ від Кишинева. За 3-4 дні, а саме стільки було заплановано на подорож, ми повинні були проїхати близько 900 км. Це начебто не багато, для нас, дорослих, а ось для 6-ти місячної доньки це загрожує. До кінця другого дня перебування у рідних, маршрут був готовий. За планом ми повинні були проїжджати в день від 150 до 300 км.

Першою нашою зупинкою стало місце під назвою «Старий Орхей». Це дивовижне по красі місце, з кам'янистими пагорбами і штучними печерами. Тут знаходитися і однойменний монастир, розташований на піку найвищого пагорба, на машині не проїдеш (дорога закрита), а пішки йти 1.5-2 км. Так що ми вирішили милуватися ним з далека. Нам вистачило бажання дістатися до найближчої каплиці, де знаходиться вхід в скельні житла монахів. Як нам розповів старий чернець, який читав молитви в каплиці, тут ховалися і жили монахи за часів репресій і безбожництва. На скільки це правда, ми не знаємо.

Тут в цих місцях ще збереглися фундаменти кількох споруд, датованих (як розповіли нам місцеві аборигени) до н. е. Це фундамент фортеці, що знаходиться на піку іншого пагорба, який перекриває дорогу в цю долину,

а трохи нижче, фундамент римської лазні, розташованої на березі маленької вируючої річки під назвою «Реут».

Наступна зупинка, монастир Курки, заснований в XVII столітті.

Але по дорозі в монастир ми проїхали через національний парк "Кодра». Кодра - це дуже старий і густий ліс, з різними видами флори і фауни. Кодра займають практично всю центральну частину Молдови. На його території розташовані кілька древніх монастирів як: Курки (1773 ), Хинку (кінець XVII століття), Кепріяна (тисяча чотиреста двадцять дев'ять). Правда після реставрації вони виглядають як нові, але про їх існування писали в літописця. Скажу відразу що свою назву монастирі отримали від сіл, розташованих поблизу або навколо них.

Після монастиря Курки попрямували в музейний комплекс Ципово.

По дорозі в Ципово ми заїхали в містечко, яке працює як етно-село, тобто відтворено сільський заїжджий двір, ми туди не пішли, тому що там вже була інша делегація, і ми вирішили, що і так знайомі з молдавської сільським життям.

Зате це був перший раз, коли ми побачили Дністер і Придністров'я. Річка дуже красива, узбережжі майже всюди в очеретах.

Потім ми поїхали в Ципово. Коли ми дісталися до місця, то вирішили спочатку перекусити, і правильно зробили, так як шлях виявився настільки довгим, що голодними його ніяк не осилити.

Біля входу в монастир стояло два велосипеда мандрівників - вони везуть все з собою, подорожують на велосипедах. Самих мандрівників поруч не було, ми подумали, що ймовірно, зустрінемо їх на терріторрі, ми помилялися)))

При вході на територію монастиря стоїть невелика каплиця, а далі відкритий простір, що обдувається вітрами. Вітер був досить сильний. Далі на землі лежить бордюр, умовно позначає дорогу, по якій слід рухатися. Ця Доріжка підводить до карти заповідника.

Ципово - це село, недалеко від якої перебувати древній скельний монастир, розташований на крутому обриві берега річки Дністер, заснований в VI столітті н. е. Монастир в Ципово відкритий для відвідувачів щодня. Тому ніщо не заважає приїхати сюди і насолоджуватися цим чудовим, тихим місцем: прекрасний ландшафт, скелясті гори, тиха гладь Дністра, гул водоспадів! Навколо монастиря ходять безліч легенд, складених про ці святі місця. У деяких келіях збереглися деякі малюнки, може древні, може немає.

Обійти всю територію з усіма стежками, водоспадами (а їх там три, два побільше і один менше), знадобиться від 5 годин до цілого дня. Нас вистачило на один маршрут (з 10-ти) і зайняло це близько 2.5 годин ходьби по вузьких стежках і лазіння по скелях.

Після прогулянки, а справа йшла до вечора, вирішили доїхати до міста під назвою Гума, що наблизило нас до наступного пункту призначення: село Сахарна - монастир «Свята Трійця».

Гума - невелике місто з населенням в 20-25 тис осіб, розташований на березі Дністра і на кордоні з Преднестровьем (ПМР).

У місто ми заїхали до 20.00 вечора, на вулиці було темно вже. Так як ми не бронювали заздалегідь готель, почали шукати судорожно нічліг. Сподівалися що побачимо знайому назву «Hotel» і без проблем заселити. Але не тут то було. Хвилин 30 ізколесілі місто, ми так і не знайшли заповітне назву. Тоді ми звернулися до нашого друга (планшету) і «google maps» підказав нам найближчий готель. Під'їхали - це виявилося 2-х поверховий будинок після ремонту з маленькою паркуванням, без назви. Заходимо, рецепція, нікого немає. Через 5 хвилин підходить дівчина, ми зробили над собою зусилля, видавили посмішку, просимо номер ...., У відповідь-місць немає, все зайнято. Запитали, де ще можна знайти такі заклади ..., відповідь - не знаю.

Ми готові були почати турбуватися як дівчина говорить: «У залишився тільки один сімейний номер, але він найдорожчий 700 лей на добу. Можу знижку зробити 200 лей, так як це останній номер і ви з маленькою дитиною ». Не роздумуючи, взяли. За 500 лей за ніч нам дістався двокімнатний номер, з душовою кабінкою, джакузі, передпокої і вітальні. Симпатичний, простінків номер. У готелі не працював, так званий, ресторан (насправді їдальня). Довелося по швидкому в продуктовий навідатися, встигнути до закриття, все працювало до 21.00. Затаритися для вечері, сніданку та обіду. Хто знав, що буде завтра, куди потрапимо і що буде.

Настав ранок. Розбудили нас перші, яскраві промені сонця, що з'явилися на світанку. Так як заселилися ми в готель пізно ввечері, то не знали, що ми побачимо за вікном. Відкривши жалюзі, побачили таку картин: з двох сторін великі зелені пагорби, де проглядалися різнокольорові дахи будинків, а по середині річка. Готель був розташований на схилі одного з пагорбів. Після сніданку поїхали в бік села Сахарна.

Монастир «Свята Трійця» - заснований у другій половині 18 століття. Розташований серед мальовничих крутих ущелин у села Сахарна, на березі річки Дністер. Це дуже мальовничі місця, тут є, що подивитися!

Церква, скельний монастир, річка Сахарна зі своїми каскадними водоспадами.

Це незабутні місця, в глибині яру шумлять джерела.

Монастир розташований між трьома кам'янистими пагорбами, в ущелині. На одній із скель слід Божої Матері (як кажуть мешканці монастиря), а над ним збудували маленьку капличку,

на іншому пагорбі пам'ятник «гето-даків» населяли ці землі до н. е.

Пам'ятник видно що старий, багато чого побачив, в міру доглянутий, весь обмалював, з чотирьох сторін обкладений залізними плитами, на них були зображені тодішні війни в боях. Правда з двох сторін залізні плити зняті, напевно на металобрухт забрали.

Вся наша екскурсія по монастирю зайняла близько 4-х годин.

Після обіду нас чекав довгий переїзд (115 км) в місто циган Сорока, де знаходитися середньовічна фортеця.

На в'їзді в місто, на крутому пагорбі, височить красива каплиця в формі свічки. Щоб дістатися до неї, потрібно подолати близько 300-350 ступенів, але це варто того щоб їх пройти. На верху є оглядовий майданчик, де відкривається чудовий вид на річку Дністер, на сусідню державу під назвою Україна (тут Дністер виконує роль кордону), і звичайно ж на місто з його знаменитою фортецею в центрі.

Фортеця Сорока була зведена біля переправи через Дністер, на місці більш старого укріплення. Перша згадка про неї помічено в документі від 1499 року з якого стало відомо, що фортеця була споруджена за наказом Штефана чел Маре на місці генуезького форту Ольхон.

«У 1499 році за дорученням господаря Штефана Великого на місці генуезького форту Ольхон (Алчона) будується дерев'яна фортеця квадратної форми. У 1543-1546 рр., В період правління в Молдові господаря Петру Рареш, фортеця була перебудована буквально від заснування ».

Величезна історична цінність Сорокському фортеці полягає в тому, що вона збереглася до наших днів такий же, якою була створена майстрами середньовіччя. Висота фортеці 15-20 метрів, а товщина стін 3,5 метрів.

Сорокський фортеця відома ще й тим, що під час «Прутськой кампанії» 1711 року проти турків тут об'єдналися молдавські загони Дмитра Кантемира і російські війська під командуванням царя Петра I. У різні періоди часу в цій фортеці побували Богдан Хмельницький, Тімуш Хмельницький, Олександр Суворов і ін. (ці записи частково взяті з инета).

Вхід до фортеці коштував нам по 5 лей з людини, без гіда. Пройшлися ми по всіх рівнях, заглядали всюди. В одній з приміщень фортеці маленька каплиця і присвячена вона господарю Штефана Великого.

Близько 30-40 хв нам вистачило насолоджуватися мощі цієї споруди.

Наступна наша зупинка - місто Єдинці, нічліг.