Астрономи виявили нову загадкову галактику

Галактика.

Фото: pixabay

Винятковість відкриття вважає в тому, що раніше вчені вважали, що галактики містять більше темної матерії, ніж баріонів, з якої складаються зірки, планети та інші об'єкти.

Сьогодні вважається, що формування галактик запускає саме темна матерія. Вона притягує баріонна речовина, з якого згодом народжуються зірки, планети та інші відомі об'єкти. Однак тепер група астрономів під керівництвом Пітера Ван Доккума з Єльського університету відкрила об'єкт, де темна речовина майже повністю відсутня.

Нова галактика, що одержала назву NGC1052-DF2 або DF2 розташована в 61 мільйонах світлових років від Землі в сузір'ї Кита і була виявлена ​​оптичним телескопом Dragonfly Telephoto Array. Незважаючи на те, що за розміром DF2 схожа з Чумацьким Шляхом, в ній набагато менше зірок - приблизно 0,005 від загального числа в нашій галактиці. Таким чином, астрономи віднесли її до класу ультрадіффузних галактик, які сьогодні не зважають рідкістю.

Потім дослідники виміряли швидкість руху десяти структур в галактиці, які нагадували кульові скупчення. Вона виявилася набагато меншою, ніж передбачають сучасні теорії. На основі швидкості руху об'єктів, астрономи оцінили загальну масу галактики, яка виявилася дорівнює 3,4 × 108 мас Сонця. При цьому маса видимих ​​зірок становила близько 2 × 108. Зазвичай коефіцієнт відношення загальної маси темного гало до маси зірок приблизно дорівнює 30, однак цього разу значення було в 400 разів менше.

Автори роботи стверджують, що темна матерія могла відокремитися від галактики. Незважаючи на те, що сьогодні не існує теорій, які б передбачали існування подібних галактик, астрономи запропонували можливе пояснення виникнення незвичайного об'єкта. Поруч з DF2 знаходиться велика еліптична галактика NGC1052, яка впливає своєю гравітацією на сусідні об'єкти. Вчені припускають, що під її вплив могла потрапити і ультрадіффузная галактика, що позбавило її темної матерії.

Про те, як американські вчені друкують фігури з води, дивіться на відео нижче:

Читайте найважливіші та найцікавіші новини в нашому Telegram

Джерело: Фокус