Астрономи випадково виявили найбільшу спіральну галактику

NGC 6872 тепер може увійти до книги астрономічних рекордів, фото Reuters

Астрономам вдалося випадково виявити найбільшу з відомих спіральних галактик.

Група американських астрономів переглядала дані, отримані з супутника GALEX (Galaxy Evolution Explorer), про райони активного зореутворення навколо галактики NGC-6872.

З великим подивом вони виявили гігантську область з інтенсивним ультрафіолетовим випромінюванням - настільки величезну, що в ній могли б розміститися п'ять галактик розмірами з наш Чумацький Шлях.

Доповідь про це відкриття було зроблено на що проходить зараз засіданні Американського астрономічного товариства.

Галактика NGC-6872 знаходиться на відстані 212 млн світлових років у сузір'ї Павлин в південній півкулі неба і вже протягом деякого часу відома як одна з найбільших спіральних галактик.

Поруч з нею розташована лінзовідная галактика IC-4970, яка, мабуть, зіткнулася зі спіральним рукавом більшої галактики в порівняно недавні часи.

Рафаель Еуфрасіо з Католицького університету Америки і Центру космічних польотів Годдарда НАСА, разом зі своїми колегами з Університету Сан-Паулу і Європейської південної обсерваторії в Чилі , Займався дослідженням декількох регіонів неподалік від цієї галактики.

"Я не шукав найбільшу галактику у Всесвіті - вона просто з'явилася як подарунок", - сказав Еуфрасіо.

Супутник GALEX, призначений для спостереження далеких космічних об'єктів в ультрафіолетовій частині спектру, першим показав, що галактика NGC-6872 придбала в результаті зіткнення з іншою галактикою набагато більші розміри, ніж передбачалося спочатку.

Після цього група астрономів вирішила більш уважно вивчити дані з ряду інших телескопів, в тому числі орбітальних, які працюють в різних частинах спектра.

Вони виявили наймолодші зірки в зовнішніх кінцях величезних спіральних рукавів галактики, які ставали все старше в напрямку її центру. Це вказує на процес формування нових зірок, викликаний зіткненням двох галактик.

"Ця галактика, яка зіткнулася з центральним диском галактики NGC-6872, розхлюпала зірки по величезному просторі, на 500 тисяч світлових років навколо", - говорить Рафаель Еуфрасіо.

Втім, NGC 6872 знаменна не тільки тим, що тепер може увійти до книги астрономічних рекордів завдяки своїм розмірам. Вона дозволяє пролити новий Світ на те, як значно можуть видозмінюватися і розростатися галактики в результаті зіткнень.

"Наші спостереження показують, як галактики еволюціонують в контексті всього Всесвіту, - каже астроном. - Стає зрозуміло, яким чином вони росли, поглинаючи менші зоряні скупчення і мікрогалактікі на зорі існування Всесвіту".

За словами вченого, це лише один приклад безлічі подібних зіткнень, які в минулому відбувалися набагато частіше.

Читайте найважливіші та найцікавіші новини в нашому Telegram