Астрономи знайшли можливі сліди життя в "кислотних" хмарах Венери

Фото: wikimedia.org/NASA

Зонд "Акацукі" знайшов можливі сліди мікробів в сірчанокислотних хмарах атмосфери Венери. Вважається, що там є максимально сприятливі умови для існування життя.

Венера могла бути потенційно населеної близько двох мільярдів років після формування, відзначають дослідники в статті, опублікованій в журналі Astrobiology . Виникла на ній життя цілком могла адаптуватися до умов, що змінилися, зазначив Санджай Лімайе з університету штату Вісконсін в Медісоні.

Венера формувалася в подібних із Землею умовах, однак разюче відрізняється за своїм зовнішнім виглядом від нашої планети. Її атмосфера розжарена до 462 градусів Цельсія, на планеті майже не залишилося води, поверхня покрита вулканами, а атмосфера складається з вуглекислого газу і сірчаної кислоти.

Деякі астрономи, незважаючи на це, вважають, що на планеті могла зберегтися життя. Леонід Ксанфомалити, відомий планетолог з Інституту космічних досліджень РАН, стверджує, що на знімках радянських зондів "Венера" ​​можна побачити навіть багатоклітинні форми життя.

Втім з ним не згодні багато дослідників. Вони вважають, що помічених на фото комах породили артефакти в методиці обробки знімків. Лімайе і його колеги переконані, що у верхніх шарах атмосфери планети є життя.

Вчені знайшли дивина в спектрі світла, відбитого хмар Венери. Вони специфічно поглинають і відображають ультрафіолетові промені. Це не можна пояснити присутністю вуглекислоти, сірчаних газів і інших типових компонентів її атмосфери.

При цьому вчені відзначили, що на Землі бактерії і археї зустрічаються і живуть на висотах в приблизно 30-40 кілометрів від поверхні Землі. В хмарах Венери температура становить всього 60 градусів Цельсія, є вода і потенційно придатні для їжі сполуки сірки, а також вуглекислий газ.

Мікроби, що живуть в Йєллоустоні та інших гарячих джерелах, витримують жар більше 70 градусів Цельсія. Вони харчуються вуглекислим газом, використовуючи його для окислення сірки і отримання енергії. Дослідники вважають, що схожі організми можуть жити на Венері.

Вчені відзначили, що області зі "дивним" спектром відбиття світла в хмарах планети знаходяться там же, де і скупчення наночастинок, схожих на утворення, що виникають в земних хмарах навколо мікробів, спор грибів і пилку рослин.

Дослідники сподіваються привернути увагу експертів NASA і "Роскосмосу", що розробляють флагманську місію "Венера-Д".

З зондом може бути відправлений невеликий безпілотник для вивчення хмар планети. Він міг би перевірити викладки Лімайе і його колег, підтвердження яких може стати науковим проривом.

Поділитися в соціальних мережах: