Бургхаузен. На краю Баварії. Частина 2.

Частина 1

У цій частині мова йтиме про прогулянці по місту.

Вийшовши з музею, ми звернулися до свого основного путівника. Весь цей час ми йшли по першому маршруту, тобто пройшли по всій довжині замка. Тепер ми хотіли подивитися, куди нам варто йти далі. Ми вирішили дещо змінити маршрут, вийти з замку і піти від номера 9 до номера 4. Але повертатися назад в один з дворів, звідки йшла дорога до номера 9, нам не хотілося, тому ми в першому дворі спустилися по сходах (на ній був напис Fluchtweg) і спочатку пішли направо, щоб забратися на одну з оглядових веж, а потім повернулися назад до сходів і пішли наліво, де, спустилися по досить довгої сходах вздовж стіни вниз, прямо до платного пляжу. Купатися ми не стали і пройшли в арку, що була в стіні, тобто наліво. Вийшовши з арки, праворуч, ми виявили чудовий розарій, повз якого не змогли пройти.

Ось цікава відмінність між нашими країнами - в Німеччині в розарій вхід безкоштовний, а на пляж платний, а у нас зазвичай навпаки! У розарію, який розкинувся уздовж кріпосної стіни варто чарівна пара - дідусь і бабуся, з якими так приємно посидіти разом. Як же їм було жарко в 30 градусів! У серпні троянди квітнуть по другому разу, тому ми поринули в запашний сад, де є лавки і крита альтанка, що дарує мандрівникам тінь. Тут так само ростуть яблука, які набагато смачніше замкових.

У розарію
Далі ми йшли по маршруту, пройшли трохи вперед і біля будинку Паула Клее, знаменитого художника і учасника Баухауза, ми звернули праворуч і через кілька секунд виявилися у закритій церкві, а зліва була головна вулиця міста.

Увага! Тут ми зробили помилку і продовжили свій маршрут по пішохідній вулиці. Дивимося на маршрут 3 та знаходимо там номера 6 і 5. Зробити треба було так: у будинку Пауля Клее, на перехресті Вёргассе і Маутнерштрассе треба було продовжити свій шлях по Маутнерштрассе, згорнути на Капуцінергассе, зайти до церкви, що була б справа, подивитися пункт 6 - місце колишнього монастиря (там зараз просто сквер), потім згорнути на набережну наліво, пройти по ній і на розі набережної (Зальцленде) і Маутнерштрассе, на будинку, побачити пам'ятний знак про повінь. Там же дуже цікаві фотографії затопленого міста. Також хочу звернути увагу, що якщо ви хочете подивитися номер 5 на маршруті 4 (це кладовище і пам'ятний знак в пам'ять про загиблих в концтаборах) і номер 6 - цегляну міську стіну (ми ці два пункти упустили, а 6 бачили частково близько), то можливо, варто перебудувати свій маршрут таким чином: спуститися з замку, піти прямо до пункту 5 маршруту 4, потім пройти вздовж стіни (номер 6 на маршруті 4), звідти пройти по Капуцінерштрассе, по Зальцленде і знову вийти на Маутнерштрассе. Але тоді ви не побачите розарію і вдома Пауля Клее. Вирішувати вам.

Ми ж звернули на пішохідну вулицю, відклали путівник, щоб не читати про кожного будинку, і просто йшли, розглядаючи будинку. Треба сказати, що це була одна з найбільш дивних пішохідних вулиць в нашому житті. Магазини були позбавлені життя і запилені, дуже багато антикварних лавок, закриті ресторани і повна відсутність людей, якщо не брати до уваги нас, хлопців в студії татуювань і бабульок в магазині, де розпродавали прикраси. Туристів не було від слова зовсім!

Взагалі відсутність туристів в такому цікавому місці для нас було дуже дивно. Так, в замку народ був, але його було замало, а до міста, судячи з усього, не доходив ніхто. І це за умови, що місто зробило все можливе, щоб залучити туристів - чудові маршрути на будь-який смак і безкоштовні книги-путівники, безкоштовний вхід в замок, наявність в замку кафе і кількох магазинчиків з морозивом і напоями, безкоштовні туалети, кілька музеїв в самому замку, переклад етікетажа і супровідних текстів в музеї на англійську мову, всілякі фестивалі та ярмарки ... Дивно, дуже дивно!

Отже, ми йшли по вулиці, на якій були розміщені таблички з іменами відомих джазових музикантів. Вулиця закінчувалася аркою (вийшовши з неї, оберніться і подивіться на розпис). Далі ми попрямували до церкви Святого Якоба, в яку зайшли, і де трохи відпочили, сидячи в прохолоді і розглядаючи вівтар.

Увага! Коли ми ходили, то не помітили на маршруті 3 номер 3. Нам треба було повернутися трохи назад по Мессерцайле і подивитися цю будівлю. Але ми виявили помилку, коли повертатися вже не хотілося. Будьте уважні!

Ми ж продовжили свій шлях і опинилися на міській площі повної кафе. Було так жарко, так хотілося морозива, що в колишньому Terrassencafe (будинок 111) ми виявили мороженицу, де за 3,50 можна було отримати три кульки морозива у великому вафельному ріжку, порцію вершків і один з трьох сиропів. Але взявши таке морозиво, не можна було сидіти за столиком. Ми не засмутилися, взяли морозиво і пішли в тінь на ступенях фонтану. Треба сказати, що ми були не самотні на щаблях. Також треба відзначити, що в меню великий вибір красиво оформлених десертів.

На жаль, я не можу сказати, що морозиво було дивно смачним. Але карамелеве, з лісового горіха і Амар було досить приємними. Також, якщо зайти у двір, то ви виявите ресторан, в якому є сходи, що ведуть вниз, в туалет. Їм можна скористатися.

Ми не читали про кожен будинок і, можливо, щось упустили. Але я можу сказати, що площа дуже красива, багата, особливо нам сподобалася вітіювата ратуша. У сонячний день місто і площа виглядали ошатними і святковими, до того ж площа була багатолюдна! Нарешті!

У 13-45 ми піднялися зі сходів фонтану і обійшли площу. У найдальшому кінці площі ми помітили церква з дивною банером, на якому був зображений футболіст, вихідець з африканських країн, Піна білого футболіста. М'яко скажемо здивувавшись такому повороту подій, ми вирішили все-таки зайти.

У колишньої церкви, але де все ще висіло під стелею розп'яття, розташувалася безкоштовна виставка сучасної скульптури. Була там і скульптура, зображена на банері. Насправді все було не так шокуюче - в процесі гри білий футболіст впав і летів вперед, а його суперник, махнувши ногою, влучив йому в плече.

Гірше була інша композиція: у вівтарі, точніше там, де він повинен був би бути, стояла скульптурна група людей в чорному одязі, які в труні несли тіло. Виглядало це все жахливо.

Що було серед інших скульптур? Дівчина, гладящімі білизна; японка, в лікарняній масці і в страшних зимових речах; пара, що цілується; два борця в момент боротьби, один з яких упирався обличчям в підлогу ...
Що було серед інших скульптур

У церкві-виставковому залі
Що мене лякає в сучасній Німеччині, так це повна відсутність духовності і релігійності в хорошому сенсі цього слова. Але це предмет зовсім іншої історії, і я сподіваюся, що я помиляюся.

Після відвідин цієї виставки ми переключилися на маршрут номер 2, перейшли через міст і потрапили в Австрію (пішохідна доріжка на мосту праворуч). На мосту стоїть дуже цікавий пам'ятник, чоловік з крилами, але через активне руху по мосту розглянути його не надто вдається.

Опинившись на іншій стороні річки, перейдіть дорогу, побачте червоно-білу мітку і піднімайтеся по сходах (сходи видно з моста). Підйом досить довгий, але сходи хороша, облагороджена, є лавка. У спекотну погоду підйом важкуватий, але вигляд, який ви побачите того варто.

Піднявшись по сходах, поверніть направо, щоб зайти на зелену доріжку і вже по ній йдіть далі. Попереду ви побачите велику коричневе вікно. Звідси відкривається ще більш прекрасний вид на місто! Але сама оглядовий майданчик через кілька кроків. Тут є невелике кафе і столики.

Потім треба було уздовж забору спуститися вниз до автомобільної дороги, а вже після знову йти по карті, назад вниз.

Частина нашого шляху проходила повз магазинів, і мені здалося, що вибір взуття на Австрійської стороні цікавіше і якісніший товар. Також ми пройшли повз симпатичною пекарні, де частина булочок продавали зі знижкою в 50%. Якби було не так жарко, то ми б обов'язково заглянули ...

Після цього ми йшли маршрутом, спустилися до річки і далі йшли вздовж повноводого вируючого Зальцаха. По річці безтурботно спускалися люди на гумових човнах, граючи в карти і влаштовуючи пікнік прямо на річці.

На дорозі ми були одні, більше ніхто не гуляв (треба сказати, що пройшовши чотири маршрути, ми так і не зустріли інших туристів, якщо, звичайно, не брати до уваги відвідувачів замку). З іншого берега на місто відкривається дуже красивий вид, а родзинку додають металеві скульптури, що зображують знаки Зодіаку. Місцями течуть струмочки і навіть є маленька водна млинок.

Наступним пунктом нашого маршруту була старовинна маленька церква з приголомшливо красивим бароковим вівтарем. У церкві було прохолодно й порожньо, ніщо не заважало віддаватися думкам про вічне. У церкві розбиті гарні клумби, поруч з якими стоять таблички з філософськими висловів.

Щоб пройти до пункту 5, необхідно піднятися до церкви і, залишивши її справа, піти прямо, повз фонтан з каскадом, маленької розбитою церквою (я маю на увазі не справжню церкву, а скоріше символічну, немов іграшкову) і водної млином, потім треба пройти під міст, і ви побачите замок. Замок зараз в приватних володіннях, і, судячи з усього, у власника не дуже добре йдуть справи, так як сад в запустінні, а в замок не пускають. Для повноти картини поруч на тракторі косили сіно.

Ну що ж, треба було повертатися з Австрії до Німеччини, що ми і зробили - знову перейшли через міст і опинилися в Баварії. Що цікаво, на німецькому боці стоїть знак про початок Німеччини і все ще зберігся КПП з якого зробили центр сучасного мистецтва і поруч з яким стоїть металева скульптура сфінкса в шоломі з грудей якого тече вода ...

На годиннику було 15-10, і ми переключилися на маршрут номер 3, вирішивши піти до номера 7. Карта говорила нам, що нам необхідно спуститися до Зальцахом і піти вздовж річки.

Щоб зробити це, треба перейти дорогу і за одним з корпусів колишнього КПП побачити знак пішохідної доріжки. Саме по ній і потрібно йти. Зверніть увагу на цегляну стіну і дерев'яні лежанки у неї, а також на велику усміхнену дерев'яну рибу.

Спустившись до річки, ми повернули направо і бадьорим кроком попрямували повз ароматної трави і водоспадів (по зарослим мохом скелях стікали цівки води). Коли ми пройшли знак «13 км», нас стали долати сумніви, а чи туди ми йдемо. І не дарма. Запитавши проходили повз, ми з'ясували, що видневшаяся далеко церква на верху гори, це Церква Святої Марії, а зовсім не те, що нам потрібно (і дуже добре, надто вже вона була далеко), і що ми протопали потрібне нам місце, але як туди йти ніхто не знав.

Ми стали повертатися назад і зліва помітили доріжку, вузьку стежку, що йде вгору. Тут же на дереві висіла табличка "Privatweg". Ми вирішили не звертати уваги на умовності і піти по ній. На годиннику було 15-41. Вже через 4 хвилини ми були на потрібному нам місці. Стежка недовга і цілком прохідна, навіть є поручні.

За фактом, на Вершині Наполеона нас зустріла маленька капличка, а також величезний пам'ятник полеглим у Другій Світовій Війні і стела в пам'ять про Франка-Прусської війні 1870 року. Але вид на замок приголомшливий!

На Вершині Наполеона
Звідси ми бадьорим кроком попрямували до номера 8, все ще милуючись видом на замок.

Підійшовши до номера 8, ми виявили білий будинок з зеленим дахом, що складається з двох частин, більш висока з яких була прикрашена медальйонами (на годиннику 15-57). Поруч з будинком був розбитий чудовий сад. Табличок про те, що входити не можна не було, будинок був на карті позначений як культурне надбання, тому я боязко відкрила хвіртку і увійшла. Назустріч мені вийшов здивований господар, але його здивування стало ще більше, коли я показала його будинок на карті. Тут підійшов мій чоловік, і власник будинку, який опинився надзвичайно приємною людиною, розповів нам історію свого володіння. Та частина будинку, що прикрашена медальйонами старіша, і раніше в ньому жив збирач податків за сіль, сам же пункт збору знаходився внизу біля річки. Але після того, як ця данина була скасована, збирач поїхав і продав будинок. Будинок купив Франц Антон Глоннер, придворний і міський архітектор. Він побудував нижню частину будинку, а старішу прикрасив медальйонами, які збирав по всьому світу, і які в той час були дуже популярні. Так тут можна побачити зображення голів жителів різних континентів, викладачів різних предметів, генералів і воєначальників. По-дружньому потиснувши один одному руки і попрощавшись, ми вирушили до пункту номер 9.

До таверні Святого Іоанна, де, якщо вірити путівнику, відпочивав сам Наполеон, ми підійшли в 16-25. Столики в тіні стародавнього каштана так і манили, відвідувачів було небагато, тільки місцеві. Вивчивши меню при вході, ми увійшли всередину і попросили розповісти нам про пиво. Власник закладу (а може бути просто сотрудуднік), надзвичайно приємний літній чоловік худорлявої статури з уже посивілим волоссям і вусами, став нам докладно розповідати про пиво, яке подавалося в його закладі. Ми вибрали Wieninger Hell aus Fass і світле пляшкове пиво Unser Burghauser. Вибравши столик під каштаном, ми сіли, розклали свої речі і поклали на стіл наш путівник. Коли власник приніс нам пиво, він зауважив книгу, і ми показали йому його заклад. Через кілька хвилин він приніс окуляри і почав читати, потім попросив забрати книгу і скоро повернувся, весь сяючи від щастя. Ми розповіли йому, що ми з Росії, живемо в Мюнхені і намагаємося кожні вихідні їздити в нові місця. Розповіли ми і про те, як нам сподобався Бургхаузен. Слово за слово, ми з'ясували, що ми перші, хто пройшов по цьому маршруту! Що за 2 роки (путівник випущений в 2014 році) ніхто не приходив сюди з цією книгою, і що для власника стало відкриттям її наявність і наявність його ресторану в ній! Ось так так! Жителям цього району буде що обговорити - і наявність їхніх будинків в путівнику і те, що першопрохідцями виявилася російська молода пара! ..

Треба сказати, що я розумію Наполеона - місце надзвичайно приємне, тихе, тінисте. Якщо зайти всередину, то можна знайти фотографії постійних відвідувачів, цілі полки нагород (правда ми не дуже зрозуміли кому вони належать, хоча зараз я знайшла невелику замітку , Яка пролила світло на ці нагороди). Та й пиво відмінне! Моє, пляшкове, варилося з 2010 року, але смак - відмінний (навіть шкода, що Наполеон не міг насолодитися його смаком)! Розливне більш світле теж було дуже смачним, але моє краще!

Так ми відпочивали в ресторанчику до 17-05 і заплатили 6,50.

Вийшовши, ми вирушили вулицями міста, а не по набережній до номера 6 і 5 на маршруті номер 3. Я вже писала, що це було помилкове рішення, так як нам потім довелося повертатися по Маутнерштрассе до номера 1 на маршруті номер 4. Якби ми відразу подивилися номера 5 і 6, то після ресторану відразу змогли б продовжити наш шлях по 4 маршруту.

Номер 1 це парковка, яку треба обійти по лівій частині. Номер 6, стіна і вежа, добре видно знизу, так що ми не дуже пошкодували, що ні пройшлися поруч з нею.

Наш маршрут лежав уздовж зелених лугів і йшов в лісову частину. Справа, на схилі паслися вгодовані і пухнасті вівці, які байдуже дивилися на все в окрузі.

Ми рухалися до номера 2 на маршруті 4, колишнім герцогський лазнях. До них ми дійшли до 18-00. Виявилося, що з-під землі в цьому місці б'є джерело, зі старих потужних каменів зроблено щось на зразок лави, де можна відпочити, а потім вода прямує по жолобках, щоб створити штучний водоспад, під струменями якого можна вимити руки і обличчя. В інструкції до джерела написано, що можна мити руки не більше 15 - 30 секунд інакше замерзну. Ох вже ці німці зі своїми правилами та інструкціями!

Освіжившись, ми вирушили далі по карті, через місток, поруч з яким на суші відтворена хатка бобра і стоять дерев'яні зображення цього чудесного тварини. Поруч з містком висіла табличка, що якщо довго стояти і спостерігати, то ви неодмінно побачите якусь тварину. Але ми вже так втомилися, нам так хотілося на поїзд, що ми повірили на слово в існування багатої лісової життя тут і попрямували до номера 3, звідки вже стали підніматися нагору (спочатку наверх, потім направо, потім вгору по сходах, потім ще направо, потім наліво між зборів). Таким чином ми вийшли до дороги і вирішили не йти по вулиці, по якій ми прийшли, а пройтися сквером, який йшов якраз паралельно дорозі. Сквер вельми цікавий, при вході стоїть досить великий монумент з портретами тих, хто загинув під час гітлерівського режиму або, хто був в опорі (тут я точно сказати не можу, так як ми не вчитувались, а просто проходили повз), а в самому парку є величезна фотографія жінки з дитиною, яка стоїть у початку французького сектора.

Але ми вже так втомилися, що нам було не до військового часу.

У 18-33 ми сіли в поїзд, який вирушав у 18-45. Дорога назад був точно таким же, як і наш ранковий, в точно таких же потягах.

В Мюнхен ми прибули в 20-55.

Це БУВ дуже цікавий и насіченій день в прекрасному місці. Я вважаю, що місто і замок недооцінені, адже Баварія не обмежується лише Нойшванштайном і місцями Людвіга Другого. Бургхаузен - справжнє, автентичне місце з багатою історією, з великою кількістю пам'яток, які все за один день не обійдеш. Мені б хотілося повернутися туди знову, десь через рік, золотою осінню, і поїхати в монастир , Що знаходиться в деякому віддаленні від міста, відвідати щорічну ярмарок у, а потім знову прогулятися по місту.

Я всім раджу відвідати це забутий куточок Баварії і насолодитися чудовою прогулянкою по найдовшому в світі замку!

Всім приємних подорожей!
PS Подорож досить важке і тривале, тому подбайте про воду (в місті ми не зустрічали продуктових магазинів, крім Edeka біля вокзалу) і їжі, а також про зручний одяг і взуття, а також про те, що може полегшити ваше подорож - тонізуючий крем для ніг, компресійні панчохи (якщо, звичайно, на вулиці не 30 градусів спеки), ортопедичні устілки (тільки врахуйте, що ходити треба багато і ноги можуть втомитися від них, тому має сенс взяти до них запасні звичайні устілки), сонячні окуляри, крем від сонця, капелюх з полями або навпаки теплий шарф, рукавички тощо. перевіряйте прогноз погоди і вдалого вам подорожі!
PPS
Нещодавно знайшла статтю на сайті blog.museumsperlen:

Spukgeister und Knochenkegel auf der weltlängsten Burg - das Stadtmuseum Burghausen im Gespräch
Що було серед інших скульптур?