еліптичні галактики - Найцікавіше в блогах

BelGalka Четвер, 07 Апреля 2016 р 10:48 ( посилання ) astronovosti.ru/neozhidanna...i-begemot/ Астрономи знайшли сверхмассивную чорну діру в еліптичної галактиці середньої величини в сузір'ї Ерідан, яку НАСА на своєму сайті назвала Бегемот Атронах_із_плоті П'ятниця, 29 Января 2016 р 22:57 ( посилання )
Автори і права: НА СА , ЕКА , Спадщина телескопа ім.Хаббла ( Науковий інститут космічного телескопа / Асоціація університетів для астрономічних досліджень )
Переклад: Д.Ю.Цветков
Пояснення: Гігантська еліптична галактика M60 і спіральна галактика NGC 4647 виглядають дуже
дивною парою на цьому чіткому космічному портреті , Зробленому Космічним телескопом ім. Хаббла. Вони знаходяться в тій частині Всесвіту, де галактики збираються разом - в східній частині сусіднього скупчення галактик в Діві . Яскрава M60, що знаходиться на відстані близько 54 мільйонів світлових років від нас, має просту форму , Схожу на яйце. Така форма обумовлена ​​безладним рухом старих зірок. NGC 4647 складається з молодих блакитних зірок, газу і пилу, які розташовані в закручується рукавах, що обертаються в плоскому диску. Спіральна галактика NGC 4647 розташована трохи далі , Ніж M60 - в 63 мільйонах світлових років від нас. Однак в цій парі галактик, відомої як Арп 116 , Може початися сильне гравітаційне взаємодія . Діаметр M60 (також відомої як NGC 4649) - близько 120 тисяч світлових років. Розмір більш маленької NGC 4647 - 90 тисяч світлових років, що приблизно дорівнює розміру Чумацького Шляху .
http://www.astronet.ru/db/msg/1354964 BelGalka Субота, 26 Сентября 2015 р 14:24 ( посилання ) astronovosti.ru/mertvye-gal...-galaktik/ У ранньому Всесвіті виникли великі галактики і закінчили через 1 млрд років зореутворення: мертві галактики мають ті ж елементи, що і масивні галактики BelGalka Понеділок, 11 Мая 2015 р 20:59 ( посилання ) astronovosti.ru/krasivoe-iz...galaktiki/ Космічний телескоп Хаббл зняв еліптичну линзообразную галактику із сузір'я Гідри - NGC 3923 - галактика з раковинами Атронах_із_плоті Вівторок, 05 Мая 2015 р 6:11 ( посилання )

Спостереження на VLT і телескопі Хаббла показали, що зореутворення в еліптичних галактиках припиняється, починаючи з їх центральних областей

Астрономам вперше вдалося показати, як мільярди років тому припинялося зореутворення в галактиках, які зараз вважаються "мертвими". Спостереження, виконані на Дуже Великому Телескопі (VLT) ESO та на Космічному телескопі Хаббла NASA / ESA, показали, що через три мільярди років після Великого Вибуху в периферійних частинах цих галактик зореутворення ще тривало, але у внутрішніх областях воно вже припинилося. По всій видимості, процес зореутворення спочатку став завмирати в ядрах галактик, а потім і в їх зовнішніх частинах. Результат дослідження буде опублікований в журналі Science від 17 квітня 2015 р
Читати далі... Атронах_із_плоті Субота, 28 Июня 2014 р 8:13 ( посилання )

Рентгенівська обсерваторія НАСА "Чандра" знаходить нову відповідь на питання, чому в гігантських еліптичних галактиках мало молодих зірок, якщо вони взагалі там є. Отримане нове доказ підтверджує важливу роль, яку відіграють надмасивні чорні діри в еволюції своїх батьківських галактик.

Знімки чотирьох еліптичних галактик, отримані за допомогою рентгенівської обсерваторії "Чандра".
Автори знімків: Рентгенівський діапазон: НАСА / CXC / Стенфордський університет / Н. Вернер та ін. (N.Werner); оптичний діапазон: DSS (Цифровий огляд неба)
Оскільки активність, пов'язана з процесами зореутворення, в багатьох гігантських еліптичних галактиках істотно знижена, то ці галактики населені, здебільшого, древніми (давно з'явилися на світло) зірками, що відрізняються низькою масою і червоним кольором при спостереженні в оптичним діапазоні. Ось чому астрономи назвали такі галактики "червоними і мертвими".
Читати далі... Атронах_із_плоті Середа, 12 Марта 2014 р 7:41 ( посилання )

По суті, всі галактики в навколишньому нас зараз космосі розділені на дві групи: «молоді» галактики, в основному спіральні, активно формують зірки, і старі еліптичні, де все світила вже народилися.
Традиційно вважалося, що при русі до початку історії Всесвіту галактики другого типу повинні зникати: на початку часів були лише молоді та швидко розвиваються галактики. Однак ті, що астрономи знайшли на цей раз, здаються вже пройшли фазу активного розвитку, і утворення нових зірок в них теж не видно, хоча рочків їм пристойно - 12 млрд. Якщо астрономи бачать їх з уже зупинився звездообразованием в момент, коли Всесвіт був у вісім разів молодше, то якою ж була швидкість формування світил в цій галактиці, перш ніж вони перестали рости! ..

Більшість нововідкритих галактик має червоний колір, що говорить про те, що фаза утворення нових зірок там вже завершилася. (Тут і нижче ілюстрації Caroline Straatman.)

Читати далі... elalaza Середа, 05 Июня 2013 р 13:23 ( посилання )
Це цитата повідомлення Атронах_із_плоті оригінальне повідомлення

Пояснено походження сучасних еліптичних галактик
Найбільші галактики Всесвіті не спіральні, як наш Чумацький Шлях, а еліптичні. Ми поки не дуже добре знаємо про те, як формувалися найбільші з них, але так звана зоряна археологія дозволяє нам спостерігати, як в далекому минулому Всесвіту утворювалися малі еліптичні галактики, далекі родичі нинішніх гігантів.

Злиття двох яскравих еліптичних галактик помірного розміру в більшу вперше вдалося зловити в середині процесу. Обидві малі галактики вже з'єднує рукав з газу, але до повного сполучення хвилин мільйони років. (Складений зображення ESA / NASA / JPL-Caltech / UC Irvine / STScI / Keck / NRAO / SAO.)

І все ж до недавніх пір ніякої відповіді на загадку еліптичних галактик їй дати не вдавалося. Справді, сьогодні майже всі великі галактики або спіральні, як наша, або еліптичні. У спіральних є зірки різного віку, є газ і пил, необхідні для формування світил. У величезних еліптичних помічені тільки старі червоні, помаранчеві та жовті карлики, а газу і пилу тут майже немає. Але коли зоряна археологія заглядає в минуле (навіть на 9-10 млрд років), астрономи і раніше бачать в ньому гігантські еліптичні галактики, де також повно старих зірок. Коли і як все це багатство встигло сформуватися, якщо після Великого вибуху пройшло 3-4 млрд років?
Читати далі... Атронах_із_плоті Четвер, 23 Мая 2013 р 18:50 ( посилання )

Читати далі... Атронах_із_плоті Середа, 07 Ноября 2012 р 17:06 ( посилання )

Астрономи опублікували новий знімок карликової галактики NGC 3738, який виконав космічний телескоп «Хаббл». У цій тьмяною галактиці проходить період інтенсивного зореутворення, в ході якого величезні хмари газоподібного водню перетворюються в молоді зірки.

Карликова галактика NGC 3738 знаходиться на відстані 12 мільйонів світлових років від Землі, в сузір'ї Великої Ведмедиці. Була відкрита 14 квітня 1789 року англійським астрономом Вільямом Гершелем. Галактика NGC 3738 відноситься до так званого типу блакитних карликових галактик - це компактна галактика, у якій, на відміну від еліптичних і спіральних галактик, немає певної форми, центральних опуклостей або спіральних рукавів. Діаметр NGC 3738 становить лише 10 000 світлових років, тобто приблизно одну десяту від діаметра нашої галактики Чумацький шлях.
Дані спостереження космічного телескопа «Хаббл» показують, що зараз NGC 3738 переживає період інтенсивного утворення зірок - величезний хмари газоподібного водню перетворюються в молоді зірки, які, може бути, в майбутньому стануть будинками для планетних систем, або навіть притулком для нового життя.
http://kosmos-x.net.ru/news/galaktika_ngc_3738/2012-11-07-1817 Атронах_із_плоті П'ятниця, 02 Ноября 2012 р 14:18 ( посилання )

, Найбільший з коли-небудь побудованих радіотелескопів, виявив в гігантській еліптичної галактиці М 87 потік низькочастотних радіохвиль, що виходить із околиць надмасивної чорної діри, яка розташовується в ядрі М 87.

У все не так, як у нас, в Чумацькому Шляху, від якого вона віддалена приблизно на 60 млн світлових років. Мало того що вона масивніше нашої в 2 тис. Разів, так і її в тисячі разів більше за масою і розміром, ніж наш. Останній, нагадаємо, всього в 4,3 млн разів важча за Сонце, а ось СМЧД в центрі М 87 - у шість з половиною мільярдів разів. Щоб забезпечити зареєстрований потік випромінювання, кожні кілька хвилин гігантові потрібно поглинати по Землі.

Розмірами міхур (виділено червоно-жовтим вгорі) в галактиці М 87 набагато перевершує саму галактику (внизу). (Ілюстрація Francesco de Gasperin, LOFAR collaboration.) Читати далі... Атронах_із_плоті Середа, 25 Января 2012 р 18:34 ( посилання )

Надактивні галактики, в яких протікали процеси інтенсивного зореутворення під час юності Всесвіту, перетворилися в інертні еліптичні "зіркові мегаполіси" завдяки появі в них надмасивних чорних дір, які придушили роботу "зіркових ясел", заявляють європейські та американські астрономи в статті, опублікованій в журналі Monthly Notices of the Royal Astronomical Society.
"Ми знаємо, що масивні еліптичні галактики раптово перестали виробляти нові зірки в далекому минулому. Вчені весь час замислюються над тим, що ж могло мати достатню потужність для припинення спалаху утворення зірок в таких скупченнях", - пояснює учасниця групи астрономів Джулі Уордлоу (Julie Wardlow ) з університету штату Каліфорнія в місті Ірвін (США).
Група астрономів під керівництвом Райана Хайкокса (Ryan Hickox) з Даремського університету (Велика Британія) виявила взаємозв'язок між гігантськими еліптичними галактиками сучасності і надактивними галактікамі- "фабриками зірок", зіставивши знімки, отримані радіотелескопом APEX, оптичним VLT, а також орбітальною обсерваторією "Спітцер".

Читати далі... SeVe Середа, 04 Февраля 2009 р 18:20 ( посилання )

Групі астрономів з США і Німеччини вдалося встановити, що при зіткненні галактик чорні дірки в їх центрах грають роль гравітаційних метальників зірок. Про це повідомляється в прес-релізі на сайті Національного наукового фонду (National Science Foundation), який опікувався фінансовою підтримкою дослідження. Робота вчених опублікована в журналі Astrophysical Journal Letters.
В рамках свого дослідження астрономи вивчали 11 великих еліптичних галактик, розташованих в скупченні Діви. Дані про ці космічні об'єкти були отримані за допомогою космічного телескопа "Хаббл" і наземного телескопа обсерваторії Макдональда. Зокрема, вчених цікавили дані про будову ядра досліджуваних галактик.
Астрономам відомо, що еліптичні галактики ростуть в результаті злиття зі своїми "побратимами". При цьому зливаються і чорні діри, які, згідно з сучасними теоріями, розташовуються в ядрах цих галактик. В результаті найбільші з них виявляються володарями надмасивних чорних дір, маса яких перевищує сонячну в сотні мільйонів разів. Колосальна гравітація цих об'єктів повинна б була зібрати прилеглі до центру зірки в великі центральні скупчення. Подібного, однак, не спостерігається.
Астрономи виміряли так званий дефіцит маси центрів галактик. Фактично, це різниця між спостерігається масою їх центральних частин і масою, яка повинна була б бути згідно з теоретичними моделями. В результаті вченим вдалося виявити статистичну взаємозв'язок між дефіцитом маси і розміром галактики: чим скупчення більше, тим більше яскравість центру відрізняється від "потрібної". Крім цього дефіцит виявився пов'язаний зі швидкістю обертання навколо галактичного центру зірок, розташованих поза сферою впливу чорної діри.
Раніше вчені припускали, що перед тим як об'єднатися, чорні діри обертаються навколо загального центру мас, розкручуючи і викидаючи за межі центру прилеглі зірки (свого роду гравітаційне метання). За словами астрономів, нові результати дозволяють стверджувати, що за "ослаблену" яскравість центрів еліптичних галактик несе відповідальність саме механізм гравітаційного метання зірок.
Тепер астрономам з Німеччини і США вдалося це довести. За словами дослідників, нові результати дозволяють стверджувати, що зростання чорних дір в центрах масивних галактик і зростання самих галактик тісно взаємопов'язані, а також розкривають деякі механізми даної взаємозв'язку.
Посилання по темі