Кронштадтський вісник »Геленджик. До, під час і після потопу.

У редакції «Кронштадтського вісника», як і всюди, час літніх відпусток У редакції «Кронштадтського вісника», як і всюди, час літніх відпусток. Культурний оглядач «КВ» Серафима Белевич з донькою Віолетою з початку червня відпочивають в Краснодарському краї.

Два тижні провели в Краснодарі, а потім вирушили в Геленджик Два тижні провели в Краснодарі, а потім вирушили в Геленджик. Тому, як тільки ми дізналися про трагедію на Чорному морі, перша думка у всіх співробітників «КВ» була, природно, одна і та ж:

- Як там наша Сіма з донькою?

На наші тривожні питання Серафима відповіла в «Вконтакте» практично відразу:

- Так, я в Геленджику, і у мене все в порядку, дорогі мої, не хвилюйтеся (8 липня, 23.55).

- Закохана в Геленджик. Здиблений асфальт і зіпсовані пляжі після зливи і повені - не привід зраджувати любов. Залишаюся ще на 12 днів (9 липня, 00.21).

- Хотіла відпочити, але тепер, правда, не можу промовчати - і знову беруся за перо. Репортаж буде! (9 липня, 20.45).

Слово нашому кореспонденту Серафима Белевич, яка в перший раз вирішила відпочити на Чорному морі і волею долі опинилася в центрі подій. Читайте нижче її репортаж з Геленджика, в якому вона розповідає про те, що творилося в «місті загальної мрії» 6 липня 2012 року.

Пройшла рівно тиждень з того дня, коли дощ, який викликав розлив гірських річок, затопив курортний Геленджик, промисловий Новоросійськ і тихий Кримськ, про які сьогодні говорять всі новинні канали. Щедра в цих краях природа, як древній бог, раптом зажадала жертвоприношень. І жертв, на думку місцевих жителів, набагато більше, ніж оголошують офіційні зведення ...

Перша поїздка до моря, як перше кохання. Враження настільки яскраві, що їх будеш пам'ятати все життя. Моє російське море почалося 27 червня - відразу, як тільки ми з'їхали з гори, і мені відкрився вид на Геленджик, а потім великі літери «Місто моєї мрії», які вітають всіх сюди приїжджають, я відчула, що саме тут хочу провести три тижні відпустки . Загалом, Геленджик припав мені до серця. Сподобався не тільки вид на бухту, а й гори, що охороняють це місто, його вулички, набережна, його заходи і розлогі платани. Загалом, краса вічна. Тільки з погодою пощастило не надто - кожен день до обіду дощик. Пройде і перестане. Увечері ще скупатися можна. Ось лише 6 липня дощ незвично почався ще вночі.

У цей день - 6 серпня 2012 - дощ почався вночі. Продовжував лити рано вранці, коли ми з донькою збиралися на екскурсію. Думали, це тільки над Геленджик згустилися хмари. А нас адже чекали лимани півострова Тамань, вулканічна бруд, поля соняшників і море лотосів. Чи не дочекалися ... Автобус не прийшов - поїздку скасували. Дощ посилювався. О 9.00 ми повернулися на таксі в свій затишний гостьовий будинок, замкнулися у себе в номері на другому поверсі і стали дивитися кіно. Пам'ятаю, близько 13.00 я чула, як приїхали нові сусіди - їх везли на автобусі через Новоросійськ, де вже вранці машини йшли по колесо в воді.

Хвилюватися всерйоз я стала тоді, коли побачила, що невеликий дворик нашого будинку затопило вже по поребрики - в воді були газони, вона майже діставала до першого ступеня ганку. Господиня відром намагалася отчерпать воду, що рветься бурхливим потоком з-під воріт з вулиці. Це виглядало смішно і абсолютно безглуздо. Але дивлячись на подібні спроби захиститися від стихії, ставало не по собі.

А потім в нашому будинку з'явився Олексій - чоловік шукав вільні кімнати, щоб розмістити свою сім'ю і сім'ї своїх друзів. Саме він і розповів, що твориться на вулиці. Адже він був не просто очевидцем. Він був одним з постраждалих в той нещасливий день. Його компанія, а це шестеро дорослих і п'ятеро дітей, виявилася без даху над головою. Їх історія потрясла все населення нашої маленького готелю.

Три сім'ї з Нижнєкамська (республіка Татарстан) закінчували відпочинок в Геленджику і повинні були виїхати додому 7-го липня. Вранці 6-го троє чоловіків і дві жінки поїхали на винзавод за місцевим вином. Будинки з дітьми (16-ти, 11-ти, 8-ми, 7-ми і 2-х років) залишилася дружина Олексія, Олена. До одноповерхового будиночка в низині вода почала підступати після обіду. Згадує Яна, старша з мало не загинули дітей:

- Йшов дощ. Хлопчаки взяли надувний матрац і гуляли під ним, як під парасолькою. Плескалися, веселилися. Потім вода приховала траву, і тітка Олена загнала нас усіх до хати. Поки я сиділа з маленькою Сонею, вона і Катя зганяли воду з веранди. Але вода все прибувала. Стала затікати в кімнати. Тоді тітка Олена наділу гумові рукавички і вимкнула холодильник, тому що в кухні по ногах почало бити струмом. Мені вона сказала висмикнути шнури від телевізорів з розеток. Малюки зібралися в одній кімнаті: Єгор молився, Альоша плакав. Катя побігла рятувати батьківські речі - потім двері в кімнату, де вона була, ми ледве-ледве відкрили. Вода вже піднялася до коліна. Я зателефонувала татові. Плачу, кричу: «Машини у дворі попливли! Нас затоплює! »А вони мені не вірять ...

Дорослі в цей момент знаходилися в більш піднесеному над рівнем моря районі Геленджика. Там поки просто йшов дощ. Але на дорогах утворилася пробка. Коли мами і тата все-таки зрозуміли, що діється вдома, двоє чоловіків бігом кинулися рятувати дітей. Підбігши до об'єкту, що знімається котеджу, вони завмерли в шоці: сильний потік вже зніс ворота, у дворі плавали по самий дах занурені в сірого кольору рідину машини, вода дійшла до половини двері. Слава Богу, дітей в будинку вже не було.

Олена зуміла вивести всіх на вулицю, яка на той час більше нагадувала бурхливу каламутну річку. Вони покинули будинок близько 15.00. Йшли один за одним, по пояс у воді, босоніж і в домашніх халатах. Шлях прокладала 16-річна Яна. За нею - 8-річний Єгор, Олена з дворічною Сонею на руках, потім Альоша 7 років, 11-річна Катя була замикає. У якихось місцях Катя допомагала Альоші подолати потік води. Йому вода доходила до шиї.

- Спочатку я не могла повірити, що це буде в такому масштабі, - розповідає Олена. - Вода піднялася дуже швидко, хвилин за п'ять. Якби ми забарилися ще півхвилини, нам би з дітьми було б уже не пройти. Головне в таких ситуаціях - не панікувати. Якби вони почали істерику, ми б точно не змогли вибратися.

Люди з сусіднього багатоповерхового будинку побачили дітей і запросили до себе - обігріли, переодягли у все сухе, напоїли гарячим чаєм. Вони ж знімали з балкона на відеокамеру, як приїхали батьки борються з сильним потоком, намагаючись врятувати вцілілі в будинку речі, документи, техніку. Води на той час було стільки, що двері в кімнати трьом чоловікам було вже не відкрити. У холодній багнюці вони обплилі навколо будинку, і через вікна забралися в кімнати. Там вода стояла трохи нижче рівня ліжок.

Дощ скінчився тільки пізно ввечері. Але живий місто чи ні, було незрозуміло. Електрики не було. Вода з крана лилася тонкою цівкою. Захоплені зненацька відпочиваючі, не схильні запасатися їжею, сиділи голодні в номерах майже цілу добу. Поки були живі батареї мобільного телефону, зв'язок зі світом зберігалася. Але зарядка скінчилася. Ноутбук погас. Ті, у кого скінчилися готівку, вранці наступного дня нишпорили по місту в пошуках працюючого банкомату.

Ми теж зважилися пройтися по місту. Вода спала, тротуари вже були сухими. Тільки нерівними. Асфальт здибився. Мокрі смуги на вибілених стінах одноповерхових будинків були помітні на висоті трохи нижче підвіконня. На цьому рівні стояла вода, поховавши городи, - є виросло на грядках вже ніхто не наважиться. Майно, яке не врятували, промокле і вийшло з ладу, люди стали виносити на перехрестя, зводячи поруч з дорогами сміттєві гори. У багатьох місцях мчаться потоки змили тротуарну плитку, пом'яли клумби, перекинули лавки. На одному з головних перехресть величезний пласт з смужками пішохідного переходу, як крижину, віднесло за кілька метрів і викинуло на тротуар.

Вийшли на набережну - дитячі каруселі, пляжні кабінки лежали на боці. Пісок був порізаний траншеями завглибшки в метр. Їх прорили потужні потоки води, що виплеснулися в блакитну бухту Геленджика все, що встигли награбувати в місті, попередньо змішавши видобуток з дорожнім пилом і вмістом сільських туалетів. Купатися в бухті тепер не рекомендовано. Пити некип'ячену воду категорично заборонено.

Знаю, що те, що сталося на узбережжі Чорного моря змусило багатьох здати квитки в Геленджик. Хто вважав за потрібне виїхати, зробили це при першій же можливості. Мені теж пропонували переїхати в інше місце. Я ж твердо вирішила залишитися.

Я по-справжньому закохалася в це місто, в його гори, в бухту, яку він обіймає двома своїми мисами, в сосни і запах моря. Здиблений асфальт і зіпсовані пляжі - не привід зраджувати любов, чи не так? До того ж, місто швидко доводять до ладу. Вирівняні на швидку руку пляжі знову сповнені відпочиваючих.

На ринку - стиглі абрикоси і інжир. Яхти, як і раніше, готові вести у відкрите море. Туристичний сезон в самому розпалі.

Але за парканами місцеві жителі ще довго будуть сушити промоклі килими і дивани, радіючи, що все ті, хто по ним ходив і на них спав, залишилися живі. Тут кожен день уважно слухають федеральні новини. Щиро співчувають більш потерпілому від стихії Кримську. І впевнені, що кількість жертв, озвучене офіційною статистикою, в реальності перевищує в кілька разів.

Яна:

«Я дивлюся на машини, а машини ховаються під водою. Я дуже хвилювалася за батьків, як вони там ».

Альоша:

«Я думав, що тато на машині не пробереться до нас через таку річку і потоне. Як же я буду жити без тата ?! »

Леонід, водій джипа, возить туристів в гори:

«Всю ніч рятували відпочивальників. У селищі Дивноморське люди прямо з пляжу стрибали в машину, навіть не відкриваючи дверей. Центральна вулиця була схожа на річку. Наші всюдиходи пливли, як човни. За десять чоловік в одному джипі ».

З Геленджика спеціально для «КВ»

Серафима Белевич

Фото автора та місцевих жителів

Здиблений асфальт і зіпсовані пляжі - не привід зраджувати любов, чи не так?
Як же я буду жити без тата ?