Сходження на Петрос і Говерлу, Карпати

Ідея походу в Карпати зріла з тих пір, як я поставив собі за мету побувати в усіх гірських системах колишнього Радянського Союзу. Перимі моїми горами стали Саяни . Після них були походи по Криму , Кавказу , Алтаю , Камчатці , Тянь-Шаню . І ось, визначившись з тим, що ці червневі свята точно будуть, ми вирішили нарешті рвонути в Карпати! Ідея походу в Карпати зріла з тих пір, як я поставив собі за мету побувати в усіх гірських системах колишнього Радянського Союзу

Жінка і корова

Ми досить довго добиралися до Карпат. Незважаючи на те, що летіли літаком, нічна пересадка в київському аеропорту (6 годин лежачи на кріслах залу очікування) ще не додала сил. Але як тільки ми прилетіли в Івано-Франківськ і пройшли пару сотень метрів від аеропорту ... Стало зрозуміло, що пора відпочивати від міської метушні!

Олеся

Івано-Франківськ мені рішуче сподобався. Справжній мікс якихось вже західних мотивів в оформленні будинків (підвісні квіткові горщики на балконах) і вивісок, написаних кирилицею. Ми пробули в місті пару годин. З продавщицею в продуктовому магазині "Олеся" і таксистом Мішею, який віз нас в гори ми говорили по-російськи. Я не помітив жодної ворожості з боку "жителів Західної України". Анічогісінько з того, чим "лікують" нас політики.

Залізяка в Рахiв

Зазвичай туристи, охочі дешево дістатися до підніжжя найвищих гір Карпат добираються до гір на поїзді. Ми ж, через економію часу, добиралися на таксі (всього дві години від Івано-Франківська). Тому знамениту залізяку побачили тільки під час прогулянки по селищу Ясіня. Поки ходили вздовж рейок, мене постійно переслідувало відчуття, що з-за повороту ось-ось вийде поїзд з фашистами, а з-за пагорба полетять гранати. Пів століття тому тут була війна ..

Ісус

Західна Україна довгий час знаходилася під литовським і польським правлінням. Тому домінуюча релігія тут - католицька. Розп'яття Христа використовується дуже часто, і візуально більш реалістично, ніж наші православні символи. Однак, для більш повного опису ситуації, необхідно відзначити, що рівно навпаки церкви з розп'яттям розташовується пивнушка, де після п'ятої вечора збирається місцева публіка.

Едельвейс

В якості місця базування для штурму Говерли ми вибрали селище Ясiня, а в ньому турбазу "Едельвейс" - одну з найстаріших турбаз в Карпатах, побудовану в 30-их роках минулого століття !!! Величезне бревенчатое будівля, в якому в 40-х роках напевно жили німецькі військові. А в нашому великому чотиримісному номері на четвертому поверсі точно розташовувався генеральський штаб!

Ісус № 2

Ми приїхали в Ясиню в четвер після обіду, а літак до Москви відлітав вранці в неділю. Таким чином, у нас в розпорядженні було два повних дні. Перший з них - п'ятниця - починався з проливного дощу. У таку погоду сенсу йти в гори мало, тому ми вирушили в селище Рахiв. Там гуляли по місту, і звичайно пройшли через кладовище і церква. Там знову побачили розп'яття.

Етюд про ГОРТЕКС

Мені, як співробітнику компанії, що займається продажем самого якісного спорядження для туризму завжди прикро бачити наших туристів в безглуздих поліетиленових накидках під час дощу. Сучасна мембранна одяг дозволяє навіть в затяжний дощ гуляти по лісах-горах і навіть У-ЛИ-бать-СЯ !. Друзі-туристи, купуйте gore-tex !!! =)

По дорозі швидше

З погодою нам конкретно не пощастило. А тому, коли і в суботу з самого ранку пішов дощ ми вирішили заощадити час (і сили) і почати наш шлях на Говерлу по лісовій дорозі. На свій подив можу сказати, що мені сподобалося. Туристів на шляху не було, тільки пара бортових машин, котрі закидали доярок на високогірні пасовища. Ось дочекаюся відеоролика від Юри, обов'язково викладу тут!

пастораль

Після шести годин безперервного набору висоти ми піднялися до висоти 1500 метрів. Рухаючись все по тій же дорозі, ми раз у раз помічали внизу під хмарами невеликі будиночки пастухів, звідки долинали звуки сільського життя. Дуже хотілося пожити тиждень в такій тиші, почитати хорошу книжку, поколоти дров для лазні, попити парного молочка! Але ми, що живуть в мегаполісі, давно стали рабами столичного ритму! А тому, наша мета - пройти за один день 40 гірських кілометрів і піднятися на дві найвищі вершини України за один день манила нас сильнішими!

Макс і Юра

Коли я вчився в школі і жив в Красноярську я перебував в тур.клубе. Потім переїзди, втрата зв'язку з клубом. На щастя, у мене склався свій "Стратегічний запас" друзів , Яким завжди можна надіслати електронною поштою пару-трійку найкрасивіших фотографій, зразкову опис ідеї, бюджет і терміни поїздки! Не завжди, але досить часто, хтось із них відгукується на мою пропозицію, і подорож відбувається. Ось і цього разу, в Карпати, ми поїхали старої і дружною компанією. Макс, Юра і Віталій рівно в цьому ж складі подорожували зі мною по Абхазії .

2020 метрів

Взагалі, потрібно читати книжки. А хороші книжки - перечитувати. У будь-якій нормальній книжці про альпінізм чітко сказано, що сходження в негоду - це серйозний ризик. Але ми наївно вважали, що дві тисячі метрів - це "не та висота!", Тому вийшли на сходження в дощ, який почався ще ввечері попереднього дня. Жарти жартами, але коли ми піднялися вище 1800 метрів дощ змінився на сніг. А на вершині гори Петрос (2020 м.) Вибухнула справжня сніжна буря. Ми звичайно не розраховували на таке літо. У мене не було навіть шапки, Макса врятував Виталя, що дав йому замість шорт штани. Так що майбутні альпіністи на вершини Карпат, будьте пильні! Все таки дійсно "тут вам не рівнина .."!

гуцули

Карпатські гори населяє народність, яка називається "гуцули". Якщо ви наберете в Яндексі це слово, то неодмінно натрапите на цитати з рунета про те, що "гуцули - найпалкіші націоналісти, яро ненавидять росіян" та інше. Ми пробули серед цих людей три дні, і я не відчув нічого подібного на собі. Так, вони трошки відлюдники, може навіть похмурі. Але все горяни такі, типові мешканці гір. Коли ми, розділившись на дві групи (Виталя з Юрою пішли на Говерлу, а ми з Максом - вниз) спускалися через їх балагани (тимчасові пастуші поселення), то найбільшу агресію проявляли не люди, а сторожові собаки, відмінно виконують свою роботу. Самі ж гуцули мирно піднімали в гори обоз з дровами та іншим скарбом.

папороть

Папороті - одні з найдавніших вищих рослин. З'явилися близько 400 млн років тому в девонського періоду палеозойської ери. Гігантські рослини з групи деревовидних папоротей багато в чому визначали обличчя планети в кінці палеозойської - початку мезозойської ери. А й справді, є в них щось з глибини історії Землі.

Добре мати будиночок в селі!

День добігав кінця, коліна помаленьку починали нагадувати про себе, а по сторонам лісової дороги раз у раз виростали самотні лісові хатинки. Було дивно бачити біля них столичних (київських? Івано-франківських?) Молодих людей в джинсах і модних смугастих кофтах. Все-таки ніякої інтернет, аська і інші плоди цивілізації не замінять людині прямого спілкування з природою, фізична праця і чисте гірське повітря. Все в село, літо на дворі!

зелений

"Зелений колір є природним природним кольором для величезної більшості людей. Тому він сприймається як нейтральний, спокійний, не дратівливий. Дизайнери, психотерапевти, творці реклами стверджують, що він« сприяє життя, росту, гармонії, об'єднує людей з природою, допомагає бути ближче один до одного, дає самоповагу, твердість, природність, справедливість, розвиває силу волі, сталість ". Це знову з вікіпедії =)

Петрос

Через негоду і хворої зв'язки Макса ми вирішили не йти на Говерлу, а спускатися з Петроса вниз. Велика сувора гора порядком помучила нас, а відпускаючи всього пару раз здалася сама! А Говерлі, яку ми (я і ви) так і не побачили, дружно скажемо "До зустрічі через пару років!"

В цей похід я брав фотоапарат з одним об'єктивом Zeiss Planar T * 1.4 / 50 ZF. Він хоч мені і дуже подобається, але є у нього один істотний мінус - досить вузький кут огляду. Тому, для повноти картини, я вирішив викласти тут скрін-шоти з відеокамери Юри. Якість звичайно не айс, але краще, ніж зовсім нічого. Отже, дивимося ..

Отже, дивимося

Обід на веранді турбази "Едельвейс".
Висота над ур.моря 650 м.

моря 650 м

Закидання доярок на гірські пасовища.
Висота над ур.моря 990 м.

моря 990 м

Траверсуємо схил.
Висота над ур.моря 1450 м.

моря 1450 м

Хибна вершина на ю-з гребені Петроса.
Висота над ур.моря 1800 м.

моря 1800 м

Свіжий сніг на стежці.
Висота над ур.моря 1900 м.

моря 1900 м

Початок маршруту, брід через р.Кевеле.
Висота над ур.моря 700 м.

моря 700 м

Починаємо підйом на перевал.
Висота над ур.моря 1360 м.

моря 1360 м

Вийшли на перевал, пішов град.
Висота над ур.моря 1550 м.

моря 1550 м

Швидкий перекус в короткому вікні гарної погоди.
Висота над ур.моря 1850 м.

моря 1850 м

Ураганний вітер. Виходимо на вершину Петроса.
Висота над ур.моря 2015 м.

Далі, після короткого відпочинку на вершині Петроса, ми спустилися на сідловину між Петросом і Говерлою. Звідси ми з Максом почали спуск вниз, а Юра і Віталій, незважаючи на відсутність видимості і сильний вітер здійснили сходження на найвищу точку України - гору Говерла.

Підйом на Говерлу по західному гребеню.
Висота близько 1700 м.

Висота близько 1700 м

Юра і Виталя на вершині Говерли.
Висота над ур.моря 2060 м.

моря 2060 м

Пам'ятна табличка на вершині Говерли.

Вікно гарної погоди.
Висота над ур.моря 1500 м.