Варшава за 10 Євро

Принадність самостійних подорожей полягає ще і в тому, що завжди можна змінити намічений раніше маршрут, додавши в нього нові цікаві напрями. Іноді абсолютно безкоштовно. Принадність самостійних подорожей полягає ще і в тому, що завжди можна змінити намічений раніше маршрут, додавши в нього нові цікаві напрями

Так було під час однієї з наших поїздок по Європі. Нам потрібно було дістатися з Парижа в Берлін, ціна на авіапереліт зовсім не радувала, і ми стали шукати варіанти. Подивившись на карту Європи, ми виявили в безпосередній близькості від Німеччини ... Польщу, де ще не ступала наша «туристична нога», і її столицю Варшаву. А продовживши пошук, з'ясували, що переліт Париж-Варшава + ніч в готелі Варшави + нічний автобусний переїзд Варшава-Берлін за вартістю виявилися практично рівними спочатку заявленому перельоту Париж-Берлін, до того ж додатково ми економили на ночі в готелі Берліна. Ну це ж зовсім інша справа, - подумали ми і стали бронювати готель і квитки.

Ось так в наше життя несподівано увірвалася красуня Варшава.

Окрилені успіхом, ми не врахували одну обставину, що в серпні в Варшаві може бути жарко. Тому, прилетівши з комфортного (в плані погоди) Парижа і опинившись в спекотні обіймах польської столиці, були шоковані. Такого ми, точно, не очікували.

Ми живемо на півдні, і літня спека для нас звичайна справа, але 40-градусна спека в Варшаві застала нас зненацька. Нічого не поробиш, будемо виживати, - вирішили ми і пішли міняти валюту.

Польща, як член Євросоюзу, не входить в зону Євро і застосовує свою власну валюту - польський злотий (PLN).

Щоб дістатися до центру міста ми обміняли 10 Євро на 36,1 PLN (1 PLN = 16,8 руб), розраховуючи потім обміняти ще. Але витративши на автобус всього 8,8 злотих і вивчивши ціни на продукти в місцевих магазинах, подумали: а чи не спробувати нам зекономити. А що? Жити ми будемо в центрі, всі визначні пам'ятки поруч, автобус в Берлін теж відправляється з центру, значить на транспорт витрачатися не потрібно, по музеям ходити ми не планували, сувеніри давно не купуємо, залишається тільки їжа, а в цьому питанні ми невибагливі. І наш квест «Прожити удвох у Варшаві два дня на 10 Євро» стартував. Майже як в «Орлі і Решке» ... по-бідному.

Наш готель Logos Hotel розташовувався на набережній річки Вісли в пішої доступності від всіх основних визначних пам'яток Варшави. На карті він позначений червоним колом.

На одну ніч ми забронювали найдешевший номер без сніданку і зі зручностями на поверсі, і за весь час перебування так і не зустріли інших постояльців. З вікна номера відкривався прекрасний вид на річку, витончений вантовий міст Святого Хреста

і Національний стадіон Stadion Narodowy, де розгорталися футбольні баталії Євро-2012 і проходив фінальний матч розіграшу Ліги Європи УЄФА 2014/2015. Увечері ці об'єкти красиво підсвічували.

В цілому готель сподобався: незважаючи на дешевизну, чистий, охайний, поруч станція метро, ​​магазини і кафе. Але, мабуть, спека все-таки нечастий гість у Варшаві, тому, що у всьому готелі не те, що кондиціонера і холодильника, а навіть елементарного вентилятора в номерах передбачено не було, і, звичайно ж, було дуже жарко. Та й зараз, через два роки, нічого не змінилося. Я спеціально переглянула відгуки на букінг: також люди скаржаться на відсутність кондиціонерів і спеку в номерах.

Заселившись і нашвидку перекусивши, ми пішли знайомитися з містом. Огляд історичного центру ми залишили на другий день, а поки по Єрусалимським алея дійшли до площі Парадів, де височить знаменитий Палац культури і науки, подарований Варшаві Сталіним.

Побудована ще в 1955 році ця грандіозна багатоповерхівка (висота зі шпилем 237 метрів) до сих пір є найвищою будівлею в Польщі і входить в десятку найвищих будівель всього Європейського союзу. Самі поляки недолюблюють Палац, вважаючи його символом поневолення. У 1989 році, коли впала Берлінська стіна, його навіть хотіли зруйнувати. А потім, на оголошеному в середині 90-х років архітектурному конкурсі переміг проект, який передбачає звести навколо палацу кілька хмарочосів, щоб зменшити вплив сталінського творіння на столицю Польщі. І пристрасті якось вляглися.

Як би там не було, Палац культури і науки був і залишається візитною карткою і найбільш фотографується пам'яткою Варшави.

Побувати в польській столиці і не заглянути в один з місцевих торгових центрів - завдання не з легких, особливо якщо мова йде o ТЦ «Золоті тераси» (Złote Tarasy), якій розташувався в самому центрі міста поруч c Палацом культури і науки. Своєю назвою центр зобов'язаний, по-перше, вулиці Zlotej, на якій знаходиться, а по-друге, конструкції будівлі: її особливістю є відсутність прямих ліній. Футуристична дах ТЦ повністю виконана зі скла і нагадує величезну хвилю, застиглу в повітрі. Усередині стіни і стеля теж похилі, чому створюється враження, що знаходишся в гігантському міхурі. Особливо красиво центр виглядає ввечері, коли вся дах світиться зсередини приємним «золотим» світлом.

Туди ми і вирушили на шопінг.

Правда, шопінг у нас вийшов чисто символічний, і складався з декількох йогуртів, смачної випічки і фруктів, куплених в місцевому Carrefour. Зате ми приємно провели час, дихаючи кондиціонованим повітрям, розглядаючи вітрини і місцеву публіку. Повернувшись в готель, ми відразу лягли спати, щоб завтра почати свою прогулянку по Старому місту якомога раніше.

На наступний день ми прокинулися о 5 годині ранку, а в 6 вже бадьоро крокували по вулиці Новий Світ (Nowy Swiat) в сторону Замкової площі. Місто ще спало, на вулиці не було ні душі, спека спала. Краса! Навіть не вірилося, що через кілька годин знову почнеться пекло. Опівдні ми повинні були звільнити номер, а перед цим непогано було б освіжитися під душем і пообідати. У нас в запасі було всього 4 години часу, щоб встигнути подивитися все. І ми встигли!

Своє знайомство зі Старим містом ми почали з Замкової площі, де розташовується Королівський палац - резиденція короля і влади Речі Посполитої (XVI ст.) І місце прийняття першої в Європі та другої в світі Конституції (3 травня 1791 г.). В даний час палац використовується, як музей.

Посеред площі височіє Колона короля Сигізмунда III - найдавніший і найвищий світський пам'ятник у Варшаві, споруджений в 1644 р з ініціативи короля Владислава IV ст. честь його батька - Сигізмунда III Вази, який переніс столицю з Кракова до Варшави.

Потім по вулиці Святоянская (Swietojanska) дійшли до чудового Кафедрального собору Святого Іоанна Хрестителя (Святого Яна, як називають його поляки). Це головний храм Варшави, дуже ошатний всередині.

Наступною нашою зупинкою стала Ринкова площа - одне з найулюбленіших місць для прогулянок, як городян, так і туристів. Тут завжди кипить життя: повно вуличних музикантів і художників, маса сувенірних крамничок, невеликих галерей і все це оточують красиві, немов іграшкові, будиночки.

В таку ранню годину площа була ще порожня, і ми без проблем зробили фото біля чавунного колодязя XIX в,

і у знаменитої статуї Русалочки (Sirenki) - справжнього символу Варшави, зображеного на гербі міста.

Русалочка була встановлена ​​в 1855 році за ініціативою короля Владислава VI і є одним з найстаріших монументів у місті. За легендою дві сестри-русалки пливли по Балтиці. Одна з них повернула до Датському королівству, і тепер вона сидить на набережній Копенгагена, друга запливла у Віслу, де біля Варшави її виловили місцеві рибалки. Вони хотіли її з'їсти, але почувши божественний спів русалки, вирішили відпустити. Русалка, зачарована красою берегів Вісли і добротою місцевих жителів, так і залишилася жити тут. Вона жила у Віслі, поки один багатий купець чи не задумав зловити її і посадити в свій колодязь. Русалку врятував син рибалки, а на знак подяки вона допомогла жителям відбитися від загарбників. І з тих пір русалка-сирена сидить на площі з мечем - щоб в будь-який момент прийти на допомогу жителям міста.

Діючи далі по вулиці Новомяжска (Nowomiejska), ми підійшли до фортечних стін Барбакана - давнього укріплення, що стояв на захисті міста і першим брав удари ворога на себе.

Старе місто Варшави виглядає дуже органічно, і багато туристів навіть не підозрюють, що практично всі історичні будівлі були відновлені лише в 70-х роках минулого століття.

Справа в тому, що в 1944 році за наказом Гітлера Варшаву практично зрівняли з землею. В результаті бомбардувань були підірвані майже всі історичні споруди, в тому числі і Королівський палац, від якого залишилася одна арка.

Після закінчення війни Варшаву, і зокрема Старе місто, відбудували заново на основі збережених старих планів, фотографій і малюнків.

Час летів невблаганно, а в наших планах ще було відвідання унікального місця - мальовничого саду, розбитого на даху бібліотеки Варшавського університету, і ми вирішили, що настав час повертатися.

Наш зворотний шлях пролягав по найстарішої і красивій вулиці Краківське Передмістя, стає пішохідною в літню пору. Сонце вже почало сильно припікати, але виручали імпровізовані розсіювачі води, дбайливо (на відміну від горе-готельєрів) розставлені владою міста в туристичних місцях.

На цій вулиці ми відвідали так званий Костел візиток. Це одна з небагатьох церков, що встояли перед обличчям руйнувань під час Другої Світової війни. Споруджений в XVIII столітті костел до сьогоднішнього дня зберіг оригінальне оздоблення.

Пройшовши через територію Варшавського університету до вулиці Dobra, ми опинилися біля входу в бібліотеку.

Бібліотека Варшавського університету - це справжній арт-об'єкт, головна прикраса якого - той самий сад на даху, куди може потрапити будь-хто. Сад є однією з найбільших в Європі посадок на даху. Тут можна читати, дихати, розглядати розливається Віслу і даху Старого міста. Це абсолютний must see Варшави. На жаль, спека не пощадила рослини, і ми не змогли в повній мірі насолодитися красою саду, але із задоволенням прогулялися всередині бібліотеки і навіть посиділи в студентському кафе.

Завдяки потужним кондиціонерів, це місце на той момент виявилося, мабуть, найкращим у місті.

Основна програма огляду визначних пам'яток була виконана, у нас залишалося ще трохи часу і ми вирішили піти пообідати в Молочний бар (Bar mleczny). Про мережу ці закладів розповідав Андрій Бедняков в програмі «Орел і Решка». У Польщі з місцевих бюджетів проводиться дофінансування кафе та бістро, що не торгують спиртними напоями, і обіди в такій їдальні дуже дешеві. Тому не тільки студенти, а й бізнесмени, які хочуть поїсти смачно і дешево ( «як у мами») харчуються в «молочних кафе». Вибравши найдешевші страви, ми пішли на роздачу, але не зустріли розуміння з боку робітниці громадського харчування. Мабуть, бажаючи нажитися на туристах, вона, в обхід меню, заломила якусь нереальну ціну за простацькі страви. Адже вона не знала, що у нас квест і кожен злотий на рахунку. Ми почали заперечувати. І тут поляки з черги ззаду стали пхати нам свої монетки. Було соромно і приємно одночасно! Грошей ми, звичайно, не взяли і пішли ні з чим.

Зайшовши в найближчий супермаркет, ми купили Готовий пиріг, кавун і пішли обідати в готель. Так-так, саме Пирогов, так називаються польські вареники з різними начинками.

Наші, до речі, виявилися «дуже навіть нічого».

За догоге заглянули в Музей, мабуть, найвідомішого варшав'янин Фредеріка Шопена. Цей музей вважається одним з найкращих біографічних музеїв не тільки в Польщі, а й у всій Європі: тут представлена ​​величезна кількість експонатів, пов'язаних c життям і творчістю композитора, маса мультимедійних експозицій, скрізь сенсорні екрани, регулярно проходять «живі» концерти. Музей був ще закритий (години роботи з вівторка по воскресеньe c 11:00 до 20:00). До того ж ми не мали засобами для його відвідування: 22 злотих для дорослих і 13 злотих для студентів - це весь наш варшавський бюджет (до речі, в неділю вхід безкоштовний). Тому довелося обмежитися взятої на пам'ять брошуркою російською мовою «Варшава Фредеріка Шопена» і ось цим графіті імені Шопена на стіні ближніх будинку.

За свою недовгу 39-річне життя великий композитор створив багато прекрасних творів, деякі з яких Ви чули, і не раз, навіть не підозрюючи, що це Шопен: це і рінгтони мобільних телефонів, і заставки до рекламних роликів і телепередач. А всім відомий похоронний марш ... це теж Шопен.

Але не будемо o сумне. Якщо у Вас, як у нас, не вистачить грошей на відвідування цього музею, не турбуйтеся. Адже Варшава - це один великий Музей Шопена під відкритим небом. По всьому місту біля місць, пов'язаних c життям композитора, розставлені мультимедійні шопенівські лавочки. На кожній лавочці розташований план c позначеної трасою прогулянки, опис місця і кнопка, при натисканні якої починається виконання фрагмента твори Шопена.

Звільнивши номер, здавши багаж в камеру зберігання готелю і забравши з собою залишки їжі, ми пішли перечікувати спеку в Парк Королівські Лазенки (Lazienki Park). Запитайте будь-якого жителя Варшави, яке саме затишне місце в місті і 90% назвуть королівські сади Лазенковський парку. На 76 гектарах розмістилися численні озера, фонтани, оранжерея, альтанки, особняки, статуї і навіть грецький амфітеатр.

Головна гордість і визначна пам'ятка Лазенковський парку - знаменитий Палац на воді. Це колишня літня королівська резиденція, побудована в 1784-95гг.

Саме в Лазенках знаходиться пам'ятник Фредеріку Шопену. Поруч з ним часто влаштовуються концерти класичної музики. Але, чи то ми остаточно очманіли від спеки, чи то пам'ятник вдало злився з навколишнім ландшафтом, в загальному, ми його не знайшли. Зате годинку задрімав на лавочках в затишному куточку парку.

Ще трохи погулявши по парку, ми повернулися в центр. Пироги Пироги, а сухомятка вже набридла, і ми вирішили зробити ще одну спробу пообідати (або повечеряти) в іншому Молочному барі на Маршалковської (Marszalkowska). Називався бар «Золота Курка» (Zlota Kurka) і являв собою звичайну їдальню з 90-х. Та й взагалі весь цей район як ніби застряг в минулому.

Обід на двох, що складався з порції українського борщу і порції макаронів зі сметаною і цукром, обійшовся нам у 4,30 польських грошиків (це трохи більше одного євро або 72,24 рубля). І, уявляєте, ми наїлися. Скажу більше, ми до сих пір іноді їмо такі макарони у нас в Росії, з теплом згадуючи той наш варшавський обід.

День потихеньку хилився до заходу. Ми повернулися в готель, піднялися на свій поверх, прийняли душ в загальному санвузлі (ось вони-принади зручностей на поверсі), знову не зустрівши нікого з постояльців, забрали валізу з камери зберігання і пішли гуляти по вечірній Варшаві.

Попереду нас чекав нічний переїзд і залишилися кілька злотих ми витратили на продукти в дорогу.

У 22-30, точно за розкладом, наш автобус компанії Simple Express відчалив від Палацу культури і науки, везучи нас зі спекотної (хто б міг подумати) Варшави до Берліна, і далі в Копенгаген. Тепер на нас була покладена місія: ми повинні передати привіт від варшавської русалки її датської сестриці.

Do widzenia, Warszawa! Ми ще обов'язково зустрінемося!