Астрономи виявили біля Землі ціле сімейство потенційно небезпечних астероідов- "ізгоїв"

Астрономи виявили біля Землі ціле сімейство потенційно небезпечних астероідов- & laquo; ізгоїв & raquo ;.

Фото: nasa.gov

Телескоп WISE допоміг вченим виявити ціле сімейство потенційно небезпечних навколоземних небесних тіл, які були "вигнані" з своїх початкових орбіт в результаті зіткнення їх гігантського прабатька - астероїда Єфросинія - з якимсь іншим об'єктом Сонячної системи, повідомляє НАСА, передає РІА Новини .

"Об'єкти з цього сімейства знаходяться в слабкому резонансі з орбітою Сатурна, і це взаємодія в кінцевому підсумку переводить їх на навколоземні орбіти. Що примітно, цей процес" вважає за краще "виштовхувати найбільші астероїди з сімейства Єфросинія на траєкторії, що ведуть до рандеву з Землею", - заявив Джозеф Масіеро (Joseph Masiero) з Лабораторії реактивного руху НАСА ( США ).

Масіеро і його колеги з колаборації NEOWISE відкрили це незвичайне сімейство астероїдів і знайшли їх прародителя, використовуючи інфрачервоний телескоп WISE і ті дані, які він зібрав під час пошуків тьмяних і малопомітних навколоземних об'єктів з моменту його "воскресіння" в 2013 році.

Як відзначають вчені, велика частина астероїдів і майже всі планети обертаються по орбітах, розташованих усередині або отклоняющимся сильно від площини екліптики (уявної поверхні, по якій земля рухається навколо Сонця). тільки Плутон , Комети і ряд об'єктів на далеких підступах Сонячної системи порушують це правило. Такі об'єкти, як пояснюють астрономи, набагато складніше шукати і розкривати перипетії їхнього життя.

Планетологам з НАСА вдалося поповнити число таких "порушників" під час спостережень за космічним простором над і під так званим головним поясом астероїдів - простором між орбітами Марса і Юпітера, де живуть майже всі відомі астероїди, що володіють власним ім'ям.

В цій порожнечі WISE виявив відразу кілька астероідов- "ізгоїв", що оберталися по незвично нахиленим орбітах, які проходили в близькості від Землі. Обчисливши їх орбіти, астрономи прийшли до висновку, що вони належать до так званого сімейства Єфросинія.

Воно являє собою групу з майже півтори тисячі астероїдів, що виникли в результаті зіткнення великого астероїда діаметром в 260 кілометрів, з якимось іншим небесним тілом приблизно 700 мільйонів років тому.

Астероїди з цього сімейства зближуються з Сатурном в найдальшій точці своєї орбіти, і гравітаційні взаємодії з планетою-гігантом, як показали розрахунки Масіеро і його колег, нерідко "виганяють" їх на нові орбіти, що проходять в близькості від Землі.

Як підкреслюють вчені, дані небесні тіла не представляють особливої ​​загрози для Землі, проте в порожнечі над і під площиною екліптики можуть ховатися і інші темні та невидимі в оптичному діапазоні астероїди, пошуком, індексуванням та оцінкою небезпеки яких і займається NEOWISE, укладають астрономи.

Читайте найважливіші та найцікавіші новини в нашому Telegram