Сходження на гору Синай

І зійшов Господь на гору Сінай, на верхів'я гори, і покликав Господь Мойсея на вершину гори, і вийшов Мойсей. (Вихід, Глава 19)

Давно мріяли зустріти світанок на Синайській горі, але щось завжди заважало і плани переносилися на наступний рік. Шарм ель Шейх забронювали спеціально, щоб потрапити на Гору Синай. Вирішили цього разу 100% - будемо сходити. За іронією долі в Шарм приїхала з застудою, і знову довелося перенести плани. На цей раз на 3 дні.

Купили екскурсію у «вуличного» агентства за 25 дол. США з людини. Готувалися грунтовно. У заплічні рюкзаки склали светри і невеликі дублянки, воду, термос з кавою, косинку для відвідування храму. Взули міцні і зручні кросівки з гарним зчепленням. Свої я ще для сходження на Говерлу купувала. Ось ще раз стали в нагоді. Увечері нас забрали з готелю і повезли в бік Дахаба. Привезли в крамницю ікон. Сам розповідь про ікони був коротким, довго чекали поки всі бажаючі з нашої групи зроблять покупки. У 24-00 були вже біля підніжжя гори. На нас відразу ж накинулися продавці пончо. Кожен обіцяв, що якщо пончо не купимо, то станемо обов'язково. Прорвалися через продавців, і пішли до підніжжя.

Прорвалися через продавців, і пішли до підніжжя

Нам дали по ліхтарику на пару і гіда. Підйом склав приблизно 8 км, фізично не легко, підніметься не кожен. Деякі не витримують і наймають верблюда. Перші кілометри заважали підніматися погоничі верблюдів разом з верблюдами. Вони йшли попереду груп, позаду, груп або назустріч. Кожен запитав раз 120: «Верблюд хочеш?». Кожен обіцяв, хто верблюда не візьме, той на гору не піде. Повітря було наповнене специфічним запахом верблюда. Сліди верблюда були на стежках, а потім і на взуття.

З ростом висоти кількість людино-верблюдів дедалі менший. Ніч, непроглядна темрява, тільки тьмяне світло ліхтарика. Повільно піднімаємося в гору, йти стає все важче, починають відчуватися тяжкість нажитих гріхів. Думки звертаються до вічних цінностей, до духовних начал. Повне єднання з природою. У непроглядній пітьмі ззаду прямо в вухо чуєш: «Верблюд хочеш?». Вчасно згадую, що на Святій Горі матюкатися гріх.

Піднімаємося вище. Кожні метрів 500 привал, обладнаний під кафе. Можна купити чай, кава, шоколад, воду. Є де присісти на кілька хвилин. Стежка закінчується і настає передостанній ривок до останнього привалу - 950 кам'яних ступенів, різної висоти і ширини з різного каменю. Камені слизькі. Взувайтеся зручно. Взуття має бути міцною з гарним зчепленням. Ця ділянка найскладніший, йде круто вгору. Дихати важко, ноги болять. Але доходиш до останнього привалу. Там ми провели 1,5 години. Весь цей час бедуїни наполегливо пропонували прокат ковдр. Аргументи, що я в зимовій дублянці на них не діяли, але це дрібниці.

Перед світанком ми ще трохи пройшли вгору і опинилися на самій вершині гори Мойсея. Там ми чекали народження нового дня. Він настав дуже швидко і стрімко.

За кілька хвилин гори поміняли сотні відтінків. Я ніколи не бачила більш красивого світанку, для опису слова безсилі, це потрібно побачити.

Людина, що зустрів світанок на цій горі вважається повністю пробачив від своїх гріхів. Відчуття було як раз таке. Забула сказати, в той день був мій ювілей. Ось так не банально можна відзначити день народження, зробивши собі незабутній подарунок.

Ранок вже змінило ніч, потрібно спускатися назад. З жахом дивлюся на кам'яні сходи і бачу, які вони вузькі і нерівні. Вночі цього не видно. Під нами безодня, я раптом згадую, що боюся висоти. Голова починає кружляти. Намагаюся не дивитися вниз, спускаємося до стежках. Привали більше не потрібні. Погоничі разом з верблюдами розчаровано дивляться на нашу групу. Тепер 8 км вниз, але вже з'явилося відчуття легкості, не дивлячись на біль в ногах. Ми це зробили, ми перемогли себе, свої побоювання, страхи лінь, невір'я в свої сили, тяжкість гріхів. Це потрібно зробити хоч раз в житті !!!!

Мойсей пас овець у Іофора, тестя свого, священика мідіянітського. І провадив він цю отару за пустиню, і прийшов був до Божої гори, Хориву. 2 І явився йому Ангол Господній у полум'ї вогню з-посеред тернового куща. І побачив він, що та тернина горить огнем, але не згорає кущ. 3 Мойсей сказав: піду і подивлюся на це велике видіння, чому не згорає та тернина. 4 І побачив, що він зійшов подивитися, і озвався до нього Бог з-посеред тієї тернини і сказав: Мойсею, Мойсей! Він сказав: ось я, (Господи)! 5 І сказав Бог: Не підходь сюди; Скинь взуття своє з своїх ніг, бо місце, на якому ти стоїш, є земля свята. 6 І сказав (йому): Я Бог батька твого, Бог Авраама, Бог Ісаака і Бог Якова. І сховав Мойсей обличчя своє, бо боявся глянути на Бога. (Вихід, Глава 3)

Далі відвідування найдавнішого православного монастиря в світі - монастиря Святої Катерини.

На території росте та сама Біблійна Неопалима Купина.

На території росте та сама Біблійна Неопалима Купина

Варто витрать час, хоч раз в житті. Оглядаємо сам монастир у вигляді фортеці. На території квітучі сади і незліченна кількість практично ручних котиків.

На території квітучі сади і незліченна кількість практично ручних котиків

Заходимо в храм. Там знімати не можна.

Храм виглядає, як і безліч інших православних, тільки є в ньому особливе відчуття спокою і світла. За невеликі пожертвування можна поставити свічки, замовити молебні. Можна просто помолитися і відчути доторкнувшись до зародження Християнської віри.

Втомлені, але задоволені їдемо в Шарм. По дорозі починається невеликий дощик. Напевно, на щастя!

Кожен запитав раз 120: «Верблюд хочеш?
У непроглядній пітьмі ззаду прямо в вухо чуєш: «Верблюд хочеш?