Виявлення галактик з активними ядрами - новини космосу, астрономії та космонавтики на ASTRONEWS.ru

28 квітня 2018 7:09:24

Виявлення галактик з активними ядрами

Ядра більшості галактик містять надмасивні чорні діри, маса яких становить мільйони або навіть мільярди сонячних мас. Матеріал в околицях таких чорних дір може накопичуватися на торі з пилу і газу, що оточує чорну діру, і коли це відбувається, ядро ​​галактики починає випускати потужне випромінювання у всіх діапазонах спектру.
Такі активні ядра галактик є одними з найбільш видовищних і цікавих явищ в екстрагалактіческой астрономії, а крім того, є велику наукову загадку. Вченим до кінця невідомо, що є причиною інтенсифікації або згасання процесів акреції, а також не з'ясовані до кінця механізми формування випромінювання і джетів, що включають заряджені частинки, з цього падаючого на чорну діру матеріалу і вплив цих потоків матерії та енергії на формування зірок в батьківській галактиці .
Оскільки активні ядра галактик мають велике значення для еволюції галактик, вчені шукають ці об'єкти далеко в нашому Всесвіті, на космологічних відстанях. Однак активні ядра галактик, розташовані на великих відстанях від нас, часто бувають приховані від спостережень шаром пилу, тому для їх виявлення астрономи використовують інфрачервоні телескопи.
У новому дослідженні група астрономів на чолі з Мугдхой полімерів (Mugdha Polimera) з Гарвард-Смітсонівського астрофізичного центру, США, проаналізувала архівні дані, зібрані в рамках екстрагалактіческого огляду неба, що проводилося за допомогою космічного телескопа Spitzer ( «Спітцер») протягом 14 років, в пошуках активних ядер галактик. Вчені виявили майже одну тисячу змінних в ІК діапазоні джерел, що становить приблизно один відсоток від числа зареєстрованих в ході цього огляду неба джерел. Згідно з результатами аналізу команди 8 відсотків від числа цих змінних джерел є активними ядрами галактик, в той час як інша їх частина припадає на наднові або неправдиві дані, пов'язані з різними перешкодами. Вчені провели подальші спостереження цих об'єктів за допомогою космічного телескопа НАСА Hubble ( «Хаббл») і виявили, що багато з об'єктів представляють собою галактики, що випробували зіткнення з іншими галактиками.
Ці результати свідчать про високу ефективність пошуків активних ядер галактики за допомогою телескопів, що працюють в середньому ІК діапазоні, відзначають автори роботи.
Дослідження опубліковане в журналі Monthly Notices of the Royal Astronomical Society.