Віфлеєм, храм Різдва Христового, Лавра Сави Освяченого

6 день (24.11) Віфлеєм, храм Різдва Христового, Лавра Сави Освяченого

Їдемо, що не снідаючи в храм Різдва Христового. Виходимо на площу. Народу ще трохи. Здалеку стіни храму виглядають блідо. Це один з найдавніших храмів на Святій Землі. За переказами це єдиний храм, який не був зруйнований під час воєн. Проходимо через площу до входу з низьким склепінням, які називаються «врата смирення», і проходимо всередину.

Тут Базиліка побудована над печерою, в якій за переказами, народився Ісус Христос, і присвячена цій події. Наша група товпиться перед входом в підземний храм. Туди ведуть круті кам'яні сходи часу св. Юстиніана.

Юстиніана

Ми обережно спускаємося вниз. Це і є печера Різдва, Святий Вертеп (12м довжиною і 4 м. Шириною). Народу дуже багато. Крім нашої групи, є ще інші туристи. Всі стовпилися попереду, не бажаючи проходити в глибину залу. Було душно для такого малого приміщення. Грецький батюшка велів натовпі відступити, але люди не бажали відходити. Тоді грек голосно «гаркнув», і всі почали задкувати назад. Навпаки, входу - місце Різдва Ісуса Христа. Воно відзначено срібною зіркою, яка символізує Віфлеємську зірку. Зліва приділ Ясел.

Зліва приділ Ясел

Почалася літургія. Дивлюся на всі боки, де висіли рідкісні ікони, що зображують юного Ісуса Христа. Почалася літургія Служба йде близько години.

Після цього ми приклалися до Віфлеємську зірку
Після цього ми приклалися до Віфлеємську зірку. Народу сильно поменшало, і ми змогли пройти подивитися Святі Ясла, де знаходився Богонемовля. Тут напівтемрява. З благоговінням приклалися до ясел (решітчаста огорожа). Справжні ясла приховані під мармуровою облицюванням. Потім піднялися в верхній храм. Тут почалося причастя. Народу багато. Ми вирішили подивитися сусідній католицький храм, який знаходиться поруч. У нижньому його приміщенні є печера убієнних немовлят. Там зберігаються мощі крихіток, убитих за наказом царя Ірода, і їх батьків. Після причастя наша група виходить з храму на площу.
Тепер нас везуть на сніданок. Тут нас чекає наш новий гід, жінка, на території Палестини гідом буде вона. Сідаємо і їдемо в сторону пустелі, пересідаємо на маленькі мікроавтобуси, і їдемо в Лавру Сави Освяченого. (Вид на місто з готелю)

Лавра заснована в 6 столітті на місці печери, де оселився преподобний Сава - родоначальник палестинського чернецтва, навколо якої розрослася обитель. Жінок туди не пускають. У нас всього четверо чоловіків в групі разом з батюшкою. Вони пішли в храм, а ми жінки залишилися на майданчику. Нас пригостили гарячим трав'яним чаєм. Чай наливав хлопчик років 12. Погода стояла чудова. Яскраве сонце і жовті піски.

Нам дозволили пройти по доріжці, яка вела на сусідню вершину, з якої зверху добре проглядався храм. Ми фотографували пейзажі і насолодилися простором цього місця. Звідси чудово проглядалася долина і протилежний схил гори.

Після того, як повернулися наші чоловіки, нам винесли в подарунок по два фініки, у кого проблеми в родині по бездітності. Тут в цьому храмі росте дуб, листя якого цілющі. Від них вилікувалася від безпліддя цариця. З тих пір листя цього дерева дають всім бажаючим. Але ці люди (дружина разом з чоловіком) повинні дотримуватися суворого посту 40 днів.
Сідаємо знову в мікроавтобус, і їдемо по пустелі. Яскраво помаранчеві піски милують зір. Вдалині видніється фортеця з колючим дротом, по периметру прожектора. Напевно, це військові об'єкти. Помічаю, що навіть тут в безлюдній пустелі кружляють по вітрі, пакети і сміття. Під'їжджаємо до стоянки, пересідаємо на свій автобус.